Inlägg från: Anonym (Anonym (kvinna, 25 år)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym (kvinna, 25 år))

Inte haft sex på 1 år? Varför blir jag inte kåt?

Anonym (stress) skrev 2016-10-18 20:52:51 följande:
    Ja, stress dödar lusten. Sex är ju något som görs (eller bör göras) enbart för nöjets skull. För att det är skönt precis där och då, och när man dagdrömmer tillbaka senare. Stress å andra sidan handlar ofta om saker man måste göra vare sig man vill eller inte, och oftast för något yttre syfte (t ex att inte hamna i skiten). 

Stress och bra sex är alltså två helt motsatta och inkompatibla drivkrafter.

Och sex är dessutom kladdigt, utlämnande och lite djuriskt. En stressad människa vill ha kontroll. Då faller det kladdiga bort direkt.

Alltså. Så jävla sant. 

Senast igår kväll hade jag och min sambo en dialog/diskussion om sex. Han vill gärna ha det och han skulle nog nöja sig med någon gång eller några i månaden. Gärna en gång i veckan. Han skulle ? alla gånger ? göra det för min skull om jag ville även om inte han var sugen. Det motsatta skulle aldrig hända. 

För mig är det så viktigt att känna att mitt nej är ett nej och jag bestämmer över min kropp. Min "olust" är nästan politisk, tyvärr. Och just så som du skriver säger jag jämt: det är så KLADDIGT! Och då ska tilläggas att vi är väldigt rena av oss, har nära till toaletten och hans sats ALLTID hamnar i en kondom, eller rakt från snoppen ner i golvbrunnen i duschen. Varken han eller jag skulle vilja ha det "kladdigt" i den bemärkelsen andra verkar ha. Jag blir lite stressad bara av tanken på var han gör av sina fingrar efter att de varit i mig; "jag som precis bytt sängkläder". 

Jag blir fan mörkrädd av att läsa "sex och samlevnads"-trådarna här på FL. Vad håller folk på med egentligen? Men jag ska inte moralisera så vi lämnar det direkt. 

Någon som jag? Någon som är SÄLLAN kåt, typ aldrig känner lust och egentligen önskar att alla andra också var lika osugna men känner sig tvingad att ändra på sig och hitta en lösning för att hitta lust till att åtminstone vilja ligga med min man/sambo sedan 4 år några gånger i månaden? Hur göra? 

Svar på tråden Inte haft sex på 1 år? Varför blir jag inte kåt?