Inlägg från: Anonym (ingetsex) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ingetsex)

Inte haft sex på 1 år? Varför blir jag inte kåt?

Hej!

Jag är tjej på 23 år.

Jag har inte haft sex/ sexlust på över ett år, är det konstigt?
    Alltså inte haft sex med någon eller onanerat.

Jag har haft mycket sex i "min ungdom" (18-19års åldern), men då handlade det nog mer om bekräftelse än njutning. En snygg person var mer en erövring att ha sex med än att det faktiskt var skönt.

Jag vet inte heller om jag upplever sex som andra gör? Visst det är väl skönt för stunden om man väl blivit kåt, men det kommer inte någon slags sexlust/kåthet av sig själv? Gör det de för andra?

Jag onanerar inte heller, på grund av att jag helt enkelt inte går runt och är kåt och då känns det ju onödigt...?

Jag blir sällan kåt på utseenden, kan därför inte bli attraherad eller kåt av ett one night stand heller.

Blev attraherad utav en kollega förut, vilket resulterade i sex, ett förhållande, attraktionen dog ut... och han var den sista jag hade sex med.

Hur är det med er "normala", hur blir ni kåta? Hur ofta onanerar ni? Blir ni "spontant kåta"?

• Svar på tråden Inte haft sex på 1 år? Varför blir jag inte kåt?
  • Anonym (ingetsex)
    Anonym (Kille) skrev 2016-10-12 17:01:07 följande:

Man 33 år. Jag blir nog spontant kåt lite då o så. Kan vara alltifrån en snygg tjej som bara passerar förbi som sätter igång tankarna, eller så tänder jag mig själv genom att titta på ren porr. Jag blir nog mer eller mindre kåt minst 1 gång om dagen om jag inte har övermycket att göra på jobbet eller att jag är sjuk. Jag har sex eller runkar i princip 1 gång per dag. Jag har nog ganska hög sexdrift.

Lust föder lust sägs det. Vill du bli mer kåt, så titta på porr (eller läs en sexnovell) och onanera så ska du se att lusten kommer tillbaka.

Har du väldigt mycket omkring dig som stressar kan även det sänka lusten.

Men mår du bra och inte saknar sex/orgasmer så ser jag iofs inget problem med att du inte känner lust? Vissa har ju betydligt lägre sexlust än andra. Och det brukar väl främst vara deras parters som tycker det är ett problem, inte dem själva.

Jo jag skulle kunna kolla på porr och bli kåt,
    men tanken skulle liksom inte slå mig eftersom jag spontant inte blir kåt. "idag har jag planerat in att jag ska kolla på porr för att bli kåt",
    det känns mer som att "vanliga" människor tänker "jag är lite sugen, undra om jag ska kolla på porr?"

stress är normalläge känns det som, så det kanske är därför. Prestationsångest är något jag titt som tätt får och är generellt dålig på att slappna av. Kanske därför jag inte känner någon som helst lust?

Jag mår väl bra, det beror ju på, jag kanske kan må bättre om jag får lust, det vet jag ju inte
    Kanske är så att jag bara har väldigt låg (läs obefintlig) sexdrift, men det känns lite som att jag är ensam att ha så.
  • Anonym (ingetsex)
    Anonym (LL) skrev 2016-10-12 18:11:17 följande:

Tycker inte alls att det är något konstigt. Har själv inte så stor sexlust som andra har. Jag klarar mig fint fint att inte ha sex i ett år ex. Det är när man har en partner så har man lite mer sex såklart, pga att han är kåt ex gör dig kåt osv osv. Jag blir inte kåt bara så där heller "tänkande" tycker inte alls att det är något konstigt. Sex intresserar mig helt enkelt inte lika mycket som det gör för många andra. Förstår själv inte andra som orkar ha det varje dag, det skulle inte jag klara av. Alla är vi olika. :)

Då kanske det är helt normal helt enkelt att inte vara lika fokuserad som "alla andra" kring sex :)
  • Anonym (ingetsex)
    Anonym (Sen blommare) skrev 2016-10-14 15:43:45 följande:

Jag var lika dan tills jag var nästan 30. Haft sex och njutit av det för stunden men det var allt. Aldrig gillat att onanera då jag inte blev upphetsad av det. Men efter jag var ensam i 3 år tänkte jag att jag skulle ta  tjuren vid hornen. Jag kollade på Martinshop och letade efter något högt rankad leksak. Hittade en där det stog typ 99% chans att du får orgasm . Klicka hem skiten och tänkte jahopp  vi kan la testa ingen tid är som nu typ. Dags att försöka lära känna sig själv. Kvällen efter den kommit la jag mig i mörkret och testade. Och ja jag tillhörde dom 99% och mot min förvåning så kom en fontän orgasm. Hade aldrig någonsin vart med om något liknande.  Sedan dess har jag allt velat fortsätta. Och nu har jag partner med och kunnat njuta mer än någonsin under sex när vi blandar in min leksak. Så jag antar att det kan ta tid att finna sig själv så ge inte upp.

Så jag kanske aldrig har upplevt dendär "wow"-känslan av sex?

Jag har nämligen tänk att jag kanske inte fått känna detdär speciella som "alla andra" verkar tala så mycket om. Jag har väl fått orgasm, men det är lite ointressant på något sätt haha.

Får kika på en högt rankad leksak helt enkelt, om det är så skönt som du beskriver med en "riktig orgasm" så kanske man blir mer driven att känna så igen osv...

• Anonym (ingetsex)
    Anonym (stress) skrev 2016-10-18 20:52:51 följande:
    Ja, stress dödar lusten. Sex är ju något som görs (eller bör göras) enbart för nöjets skull. För att det är skönt precis där och då, och när man dagdrömmer tillbaka senare. Stress å andra sidan handlar ofta om saker man måste göra vare sig man vill eller inte, och oftast för något yttre syfte (t ex att inte hamna i skiten). 

Stress och bra sex är alltså två helt motsatta och inkompatibla drivkrafter.

Och sex är dessutom kladdigt, utlämnande och lite djuriskt. En stressad människa vill ha kontroll. Då faller det kladdiga bort direkt.

Mycket intressant,
    du har rätt i att jag gärna vill ha kontroll.

Jag är ett riktigt stressmonster/ "kontrollfreak"

jag bara spånar: men kanske är det så att jag aldrig haft riktigt bra sex på grund av att jag aldrig tållit mig själv att "tappa kontrollen" och därmed inte kunnat njuta och därför inte upplever det som någonting njutbart eller "speciellt" som andra människor kan göra?

För mig har sex max varit "skönt", men liksom aldrig mer än det. 

Svar på tråden Inte haft sex på 1 år? Varför blir jag inte kåt?