• Anonym (Mimi)

Stämma på boende - och vårdnaden?

Jag försöker tänka att det finns två sidor av saken och att mamman säkert har en hel del liknande saker att komma med. Det går ju inte att vara objektiv när det är något som är så viktigt för en som barnen.

Bortsett från detta så tycker jag att mamman uppför sig väldigt osmidigt och inte med barnens bästa i åtanke.

Barnen har förmodligen den bästa uppväxten i den stad där båda deras föräldrar OCH släkt bor. Att flytta dem 25 mil bort när man har gemensam vårdnad är ju fullkomligt idiotiskt!

Kommer mamman hem så sent på söndagarna att det är efter läggdags för barnen (vilket ju är hennes val) så borde hon av hänsyn till barnen låta dem stanna hos dig till på måndagen - självklart!

När det är din umgängeshelg ska du naturligtvis ha barnen. Så pass mycket hänsyn och respekt är man skyldig att visa den andre föräldern OCH barnen.

Jag hade fokuserar på boendet om jag var du. Dra inte in vårdnaden i det, inte än iaf. Det är så pass svårt att få enskild vårdnad. Försök få halva tiden till en början med. Har mamman inget jobb? Det känns lite som att det är underhållet det handlar om - kanske klarar hon sig inte utan det? Jag tycker absolut att man kan bidra lite extra om den andra föräldern har dålig ekonomi under någon period, men du ska ju inte betala fullt underhåll och samtidigt stå för dyra kläder till barnen.

Svar på tråden Stämma på boende - och vårdnaden?