Ni som planerar barn hösten 2016
Haha ja kanske. . Har ju som sagt ALDRIG vetat om hur ÄL verkligen är el känns. Ska bli väldigt intressant..
Men alltså ! Ja råka titta till I spegeln inne i badrummet förut när jag skulle ta på mig bhn (ja ja stod där inne då mina barn o grannpojken lekte här uppe ) haha , men ja såg att ja har fått massaaaaa blåa ådror både som nät och tjocka stora över brösten o över ena bröstvårtorna. Och i armhålorna ! Undra om det är hormonerna från sprutan??? Haha så skumt..
Men va? Dom har ju aldrig tid ? De där tycker ja är så dåligt.. men ja vet när min äldsta flicka som är 7 hade magont (hon är opererad för magmunnen när hon var 8 veckor) och blev prioriterad 1 hos akuten , vi fick vänta 7 1/2 timma ?!? ... helt sjukt..
Tydligen är det vanligt att man får stick/mol vidäggstockarna vid ÄL vilket i sig stämde för mig när jag såg den där skumma gelesaken haha.
Och nu kom mensen som en klocka, varade 5 dagar och tog slut i morse och har inte under resten av denna dagen haft ett enda tecken på mer mens.
Så nu får ja se om kalendern, datum m:m kan stämma överens :)
Nästa ÄL sker 26 November
Nästa mens ska enligt kalender börja runt 10 December, men förhoppningsvis uteblir den ;) Annars på det igen :P
Ja vården i ett nötskal.
Tycker det är alarmerande att gå med inflammation som sprider sig en månad är rätt akut och bör kollas. Nått har ju rubbats i immunförsvaret.
Ja usch påminn mig inte om akuten haha.
När jag åkte in för tarmvred fick jag ligga på en bår i ett rum och först 4 timmar efter ankomst fick jag smärtstillande på spruta.
Ingen observation utan jag fick vilt trycka på den där larmknappen hela tiden för jag spydde bara upp slem och hade så ont så jag hade hellre tagit en kniv och vridit om i knäskålen och mätt det som lindrigt.
3 veckor efter åkte jag in för akut UVI och njurstensanfall och krävde smärtstillande men fick svar "Nej vi väntar lite, smärtan kanske går över" och i samma veva som dom ska sätta droppkanylen så sätter dom nålen rakt in i en nerv som komplement på det hela..Hujedamig då hade jag redan legat 5 timmar med smärta och kissat blod i den mån jag kunde för urinprov.