Livetsgång skrev 2016-11-11 10:31:13 följande:
Haha känner igen mig, inne på mitt sista par trosor nu Måste akuttvätta idag hahaha och jag har ändå en hel DRÖS med underkläder så man verkligen inte ligger back men denna gången ligger jag bannemig back haha. Förbannade köksystem man har med i tvättstugan så man får kanske fjäska till sig tvättmaskin av föräldrarna och använda deras :P
Mjo lite rörigt är det allt.
Men tur att sjuksystemet har äran att man kan plocka ut ALLA journaler , läkaranteckningar och provsvar Dom har ju ingen aning om heller vilken utbildning jag gått och vad jag förstår med alla deras koder, termer m:m
Ska hämta en bunte papper idag från tidigare VC vilket jag ska gå igenom grundligt. Fanns en läkare där som gav mig antibiotika mot vanlig influensa vilket är absolut fel att göra. Men vem va kunnig på den tiden vilket jag absolut inte va haha. Det va samma läkare också som gav mig antibiotika mot inflammationer i huden som han hade förskrivit att jag skulle ta 2 tabletter om dagen i 200 dagar med högsta dos 200 DAGAR är inte det lite väl att dosera med antibiotika utan utredning.. Han TRODDE det va acne problem men själva verket så är/va det abscesser jag har/hade vilket konstaterades när jag hamnade hos kirurg för OP. Gudars ja kirurgen va inte glad när jag nämnde de xD
Men samtidigt kan jag även tycka det är kul att få veta saker om sig själv eller allmänt studera, läsa medicin och läkarutlåtande och läkarinformation allmänt iomed det är ju ett intresse för mig som jag även vill kunna jobba med :) Jag får liksom tacka min medicinutbildning jag tog att jag lärt mig både termer, sjukdomar och vissa analyseringar :)
Hua kom ihåg när jag skulle göra slutprovet och beskriva ett fall om en kvinna ang hjärnblödning och beskriva hjärnans funktioner i läkartermer samt om en man som drabbats av hjärtproblem och beskriva hjärtats uppbyggnad i läkarterm och skriva en examination om cellens uppbyggnad.
Haha ja visst är det kul.. här e de oxå rörigt med tvättid. Inte att de inte finns tid utan man får bara sätta upp 2 tider i veckan o med två barn o två vuxna så krävs det två tider på en gång när man tvättar o behöver man då tvätta en annan dag så kan man inte sätta upp tid.. haha .
Haha nu har ju vi turen att man bor som man gör. Ser man husen så tänker man på bullerbyn.. bra låna grannens tagg till tvättstugan .. här e de som kollektiv
Ja alltså , man känner ju sin kropp bäst egentligen skulle alla studera sig själva o göra en egen bedömning. Ibland undrar jag om personal på VC o sjukan har rätt kompetens för deras yrke. Ibland känns det som dom kastas in hur som helst. Bara för det är brist på personal så borde dom ialf kunna avgöra skillnaden på diagnoser o inte bara sätta första bästa för att underlätta. . Nä fy säger ja. Skulle aldrig förlita mig o lägga mitt liv i händerna på sjukvården om ja inte va döende då då.. sorgligt o säga men sant tyvärr.
Jag hoppas du får svar snart. För även om barn o graviditet kan underlätta sjukdom så kan de ju va skönt att få veta felet innan så man kan njuta av resten sen
Ja har fortfarande molvärk i magen , men antar att Det kommer vara så tills den slutat verka .. kissar väldigt mycket oxå men de kan ju oxå ha med att kroppen fylls med vätska ... men ja.. ja blir så trött på alla åkommor när dom ändå inte gör nån nytta