Inlägg från: kallebakom |Visa alla inlägg
  • kallebakom

smakrik mat ???

hej vänner ! vad kan man äta för nått som smakar MKT ? skulle äta surströmming
    1 gång i veckan om jag bodde själv...äter allt (nästan )

• Svar på tråden smakrik mat ???
  • kallebakom

jo jag kryddar upp det mesta ,men menar tex sparrisoppa,ok den god men smakar inte så mkt,eller tacos smakar typ samma jämt-inte så mkt, därimot tex surströmming är riktig smakexplosion tyxer jag,tänke ni vet nån maträtt som man inte behöver krydda upp?

• kallebakom

precis -jag har aldrig talat om stark,bara mkt smak,annars så lever i alla des former har mkt smak tycker jag

• kallebakom
    amia01 skrev 2016-10-09 21:53:55 följande:

Jag tänker på ansjovis, och lagrade ostar. Smakar mycket som de är, men funkar också för att. smaksätta andra rätter. Färska kryddor är ett annat tips som ger mer smak till vardagen. Paprika i alla former, och lök/vitlök till det kan också funka.

Håller med om att smakrik mat är bäst! Gärna stark mat också, men inte på bekostnad av smakerna.

håller med 100% ansjovis kanon ! lagrade ostar mums ! precis som du säger stark mat = lätt att ordna men smakrik mat det liksom värre tycker jag,sushi är jätte gott men smakar inte så mkt egentligen
Svar på tråden smakrik mat ???