• Mila

Hur lång tid tog det för er?

Jag skulle vilja veta hur lång tid det tagit för er som gjort en utredning fram till behandling och förhoppningsvis graviditet.

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Svar på tråden Hur lång tid tog det för er?
  • Mila
    Scalaren skrev 2016-10-08 18:11:00 följande:

För oss tog det 7 år.

Så mitt råd är; ge aldrig upp!

Lycka till 

Jag är bara jag skrev 2016-10-08 18:36:19 följande:

10 år drygt till ett barn. Bara gravid räknar jag inte...

Oj fy vad jobbigt :(

Får jag fråga vad erat problem var?
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Mila
    cameleon skrev 2016-10-08 18:23:22 följande:

Vi gjorde 4 återföringar under 9 månader, det resulterade i ett utomkvedshavandeskap och en dotter. Har 3 embryon kvar i frysen.

Men då gick det ganska snabbt iaf. Men måste ha varit fruktansvärt under tiden :(

Gjorde ni ivf på engång eller behandlingar innan?
  • Mila
    cameleon skrev 2016-10-08 19:31:43 följande:

Vi hade försökt på naturlig väg i 7 år innan vi tog hjälp och eftersom det gått så många år fick vi börja direkt med ivf. Det var inte tal om någon annan behandling, särskilt eftersom jag bara hade en äggledare vid ivf-starten också. (har fått 2 utomkveds..)

Okej. Men vad skönt att det gick tillslut :)
  • Mila
    Fiorenza skrev 2016-10-08 21:35:43 följande:

Utredningen blev utdragen av flera anledningar, från det att remissen kom in tog det sju månader tills vi fick komma på första besöket för IVF (hade testat insemination tidigare). Sen ville min kropp så att jag började med sprutorna några dagar senare. Tog ett positivt graviditetstest ganska precis en månad efter första besöket. Totalt tog det närmare sju år från det att vi började prata om barn tills vi blev föräldrar.

Okej. Måste vara hemskt med så lång väntan :(
Svar på tråden Hur lång tid tog det för er?