Inlägg från: annelielind |Visa alla inlägg
  • annelielind

BF JULI 2017

Hej alla. Hoppar gärna in här om det går bra.

Är 34 år och har 5 pojkar och en flicka. Steriliserad mig den 20/10 och den 27/10 plussade jag, var tydligen redan gravid under operationen..... snacka om att jag blev lite ställd.. läste på pappret jag fick innan operationen att dom gör gravtest på alla innan en sån här operation men det har dom missat att göra på mig.. nu sitter jag här och undrar hur i hela världen jag ska orka med en graviditet till då jag har haft extremt ont av foglossning och även extrem illamående å huvudvärk framförallt under sista graviditeten..

Mår redan nu väldigt illa och är jätte yr hela tiden.

Hur mår ni andra? Hur många barn har ni?

• annelielind
    Bell13 skrev 2016-10-31 10:03:01 följande:

Hej, jag är 42 år och väntar mitt fjärde barn. Är i v 5+2 just nu. Vi har en facebookgrupp du är givetvis välkommen dit.

Vad heter gruppen?
  • annelielind
    Bell13 skrev 2016-10-31 10:44:13 följande:

Bf juli 2017 men den är hemlig. Kan se om admin kan bjuda in dig.

Ok. Jag heter Annelie Lind Gustavsson på facebook
  • annelielind
    Haiduchi skrev 2016-10-31 17:01:54 följande:

Hej!

Oj vilken chock!

Förstår att deg var inte riktigt vad ni hade planerat.... vad har läkarna sagt?

Jag är 30 år och vi har en dotter på 5,5 år.

Jag hade hemsk foglossning med dottern och kände av fogarna rejält innan jag ens plussade. Så jag var inte förvånad när jag fick plus.

Men det går ändå. Har en tens som jag använder ibland på jobbet och vissa dagarna känner jag knappt av fogarna. Hoppas det kan hålla sig så hela graviditeten men är bered på det värsta.

Illamående har jag knappt något än. Hade inte speciellt jobbigt med förra. Men förstoppning. Usch fy. Ska köpa lite hjälp mot det idag ????????

Annars är det kul att vara gravid. Vecka 5+0 nu.

Hur har du fått tag på en sån? Tens alltså?

Ska in på ett ultraljud den 14/11 å även då prata med läkaren om medicinering för illamåendet. Är ju orolig över att bebisen tagit skada under operationen med tanke på narkos å andra mediciner jag fick. Jag är i vecka 5+6 idag om jag räknat rätt ???? är lite nojig över att chansen ökar både med åldern å antalet födda barn vad gäller tvillingar... en räcker ju gott å väl haha.

Hoppas du slipper illamåendet framöver oxå.
  • annelielind
    AM78 skrev 2016-11-04 19:38:20 följande:

Hej jag har plussat i förrgår och skulle gärna vara med. Även i fb gruppen. Till vem skickar man förfrågan?

Jag undrar samma sak. Har inte fått nåt vettigt svar på den frågan ännu :).
  • annelielind
    Mirakler skrev 2016-11-05 06:48:14 följande:

Hej. Jag har nu plussat i 3dagar. Ganska svagt alla. Testade idag med cb digitalt och det visade gravid 1-2. Har ett missfall sedan tidigare (maj 2016) är så rädd det skall hända igen.. kan man göra något för att undvika?

Hej. Tyvärr finns det ju inget man kan göra åt ett missfall. Hålla sig borta från alkohol droger och nikotin är ju de enda man kan göra. Jag har själv fått 1 missfall och 1 MA. Man kan bara hoppas att allt går vägen. Är själv lite orolig nu. Är gravid och var inne på ett tidigt ultraljud i torsdags. Enligt sista mens ska jag vara i vecka 6+4 eller nåt men fostret va inte så stort. Ägglossning å sista mens stämmer dock inte överrens denna gången för enligt Ägglossning så ska jag vara i vecka 6+0 idag. Ska in igen på onsdag för att kolla hur det ser ut. Detta blir isåfall mitt 7 barn.... önskar dig lycka till
  • annelielind
    Mirakler skrev 2016-11-05 07:04:43 följande:

Tack. Jag hoppas verkligen att det går vägen nu. Lycka till du också. Är det annars vanligt med "menssmärtor" ? :)

Det kan ju kännas lite som menssmärtor när livmodern växer. Tror du kan vara lugn så länge du inte har jätte ont eller blöder
  • annelielind
    josefinekn skrev 2016-11-05 09:56:35 följande:

Hej! Om ni skickar PM till mig här med länk till er facebookprofil så skickar jag vänförfrågan till er och lägger till er i gruppen :)

Har skickat till dig nu :)
  • annelielind
    Bell13 skrev 2016-11-06 12:29:59 följande:

Kunde de se hjärta som tickade osv?

Bell13 skrev 2016-11-06 12:29:59 följande:

Kunde de se hjärta som tickade osv?

Nej de va för litet :( är så j...a nervös inför vad jag kommer få se på onsdag
  • annelielind
    Bell13 skrev 2016-11-08 18:15:21 följande:

Har bokat ul till fredag och är då 6+6 enligt ägglossning. Kan man förvänta sig att se ett hjärta då?

Ja det borde synas klart å tydligt. Jag var inne på ett nytt nu imorse och jag såg de lilla tickande hjärtat. Vecka 6+1 ca
Svar på tråden BF JULI 2017