Inlägg från: småvildingar |Visa alla inlägg
  • småvildingar

BF JULI 2017

Kliver gärna in här!

Plussade svagt svagt bim -3, tog ett digitalt dagen efter, bim -2, som visade "Inte gravid" samt ett test av samma sort som innan där jag fick ert svagt streck. Förvirrad!

Tog ett nytt digitalt idag på bim, "Gravid 1-2 veckor" Äntligen!

Hoppas allt går vägen! Detta blir mitt tredje barn :)

• småvildingar
    Bell13 skrev 2016-10-23 05:59:40 följande:

Grattis. Jag plussade igår på bim med digitalt och fick 1-2 v enligt min app natural cycles har jag bim 2 juli när har du bim?

Tack! Och grattis själv!

Enligt NC har jag BF 5 juli, enligt andra appar 3 juli. Lite sprida skurar ;) För min del blir det planerat kejsarsnitt så det blir nog en sen juni bebis när det väl är dags ^^
  • småvildingar
    Stoet skrev 2016-10-23 08:54:17 följande:

Nu börjar oron att man vill så gärna att dom ska stanna. (Jag vet att man inte ska!)

Ska ni göra några tester (kub osv) tror ni?

Oron ja! Den kom som ett brev på posten en kvart efter positiv sticka ungefär :p

Nej, inte mer än ett tidig vul där i v 8-9 tänkte jag. Du?
    Frisören89 skrev 2016-10-23 11:00:20 följande:

Heej! Så kul med en tråd för BF juli 2017 ???????? Jag plussade i fredags och vi är så glada. Efter två missfall i år (mars & juni) så hoppas vi att turen har vänt. Det är vårat första barn. BF ca 1-3 juli enligt olika appar. Hoppas fler ansluter snart. Vi kanske kan starta en privat grupp på Facebook också! ????

Håller tummarna stenhårt!
    Saaraa85 skrev 2016-10-23 11:37:47 följande:

Tog ett cb early. Nu nyss! Och visst fasen är det ett svagt streck. :) är bara på äl+ 9 om jag räknat rätt så det är ju väldigt tidigt. Men asså ett streck är ju ett streck. Bara skakar här :):):):)

Ååh! Stort grattis!!
  • småvildingar
    Stoet skrev 2016-10-23 13:13:52 följande:

Småvildingar: Näe, samma här. Ett vul och sedan jobba med mitt psyke istället, haha!

Har lite panik inombords med allt vad en till unge innebär.

Kul att det börjar bli några plussare!

Förstår det! Tredje barnet för dig med va? Har en snart 3åring, blir 3 i slutet av februari, och en 15 månaders hemma. Så det blir liv i luckan sedan!
  • småvildingar
    Stoet skrev 2016-10-23 18:36:49 följande:

Småvildingar: Ja, tredje. Men mina är lite äldre än dina. Det gör det lite läskigt att "börja om". Men det har ändå funnits en längtan.

Haha, liv i luckan för dig verkligen!

Hej ni andra! Grattis till era plus!

anna7607 skrev 2016-10-23 21:08:46 följande:

Här blir de riktigt börja om.... dottern blir 15 & grabben 20 nästa år hahaha

Bim-2 så jag håller tummarna och att de inte blir mf igen

Ja, det blir verkligen att börja om för er! Vi är ju fortf inne i småbarnssvängen. Tutar och kör liksom, haha.
  • småvildingar
    Haiduchi skrev 2016-10-23 22:45:52 följande:

Ja där kom foglossningen....,

Fick det tidigt förra gången. V11. Och läkare har sagt att jag kommer få det värre om jag skaffar fler barn. Men så hör tidigt?!? Kände rejält några dagar innan plus men det lugnade sig. Men ikväll..... fick akut köpa mig en tens så jag kan klara av mina jobb, jobbar på förskola och mataffär.

Men ens plan på när man ska berätta för kollegor och chefer är Ju helt körd.

Hej, jag är i vecka 5 och har ont. Kul.

Men men.... får fokusera på barnet. Det mådde prima sist iaf.

Åh, den där foglossningen. Hujedamig! Blev sjukskriven under graviditeten med mitt första barn, med mitt andra var jag fortfarande hemma med 1an när jag var gravid. Denna gången skall jag jobba lite innan jag går på föräldraledigt igen. Fasar lite för det! Känner av fogarna redan nu.
  • småvildingar
    joss92 skrev 2016-10-23 21:03:27 följande:

Hej alla, Grattis till era plus!

Hoppar också in här, plussade tidigare idag och om allt stämmer med uträkning så är Bf 2 juli för mig. Första gången så är superglad och lite chockad att vi verkligen plussade :)

Sazzle skrev 2016-10-23 22:54:22 följande:

Hej! Jag plussade idag och har bf 30 juni och 1 juli enligt olika appar men kommer garanterat gå över ändå. Blir andra barnet för oss. Går gärna med i facebookgrupp om det fanns nån sån ?

Grattis till plus! :D
  • småvildingar

Inga direkta symtom. Molande i livmodern, något ömma bröst och lite svullen. :)

Ja, visst! Fb-grupp är lättare att skriva i.

• småvildingar
    Sazzle skrev 2016-10-24 09:55:27 följande:

Jag kan starta en facebookgrupp om det finns intresse? ? jag har mkt ont i magen men är kusligt lugn ändå. Både ligamenten typ om jag nyser men även växtvärk. Sen extremt ömma bröst just nu och lite extra kissnödig.

Gör det sazzle! Du behöver en till för att kunna starta en grupp i så fall va? Jag kan vara med.

Tänkte först att jag skulle vänta längre tills graviditeten är mer säker innan jag går med i en grupp men vad fasen. Saker och ting kan hända. Så är det ju bara! Det blir vad det blir.

Men alla är med på att det blir en hemlig grupp iaf va?
  • småvildingar
    Silvercross skrev 2016-10-25 06:38:23 följande:

Någon från Göteborg?

Har börjat att titta på vilken mvc är bäst. Aldrig mer bsrnmorskegruppen. Tänker nu på barnmorskehuset. Lite dyra priser. Men hoppas de är bättre också.

Någon som har varit hos en privat mvc? ( de som man måste betala, inte de som är gratis)

Nämen! Varför inte barnmorskegruppen? Skrev in mig där igår efter tips från vänner :o
  • småvildingar
    Silvercross skrev 2016-10-25 06:58:08 följande:

Jag mådde jättedålig med min första graviditet. Kräktes hela tiden, kunde nästan inte gå de sista månaderna. Barnmorska sa hela tiden, "det är normalt, det kan hända, det är inte konstigt"...

Jag hade inte andra gravida att jämföra med. Så jag och min sambo litade på henne.

Detta gjorde att jag mådde dålig också efter förlossningen, var redan helt slut. Det har tagit sex år innan jag har vågat bli gravid igen.

Om du mår bra hela graviditeten då är de säkert bra. Men inte när man behöver hjälp.

Men åh :/ Så himla trist att du inte fick stöttning och hjälp! Vad less en blir :(

Jag har det lite speciellt, har annorlunda livmoder än de flesta andra, jag har två, uterus bicornis bicollis, så jag hoppas det går bra ändå.
  • småvildingar
    ranten skrev 2016-10-25 09:22:54 följande:

Hej hoppar gärna in här jag plussade idag, bim imorgon. Bf 1/7 enligt uträknaren. Hade ma i vecka 11 i början på juni och missfall i vecka 7 slutet av augusti. Hoppas verkligen att detta blir tredje gången gillt. Har tagit pergotime. Har en treåring här hemma. Är 30 år gammal :)

Grattis! Ja, tredje gången gillt!
  • småvildingar

Kopierar in inlägget där det står hur en tar sig vidare till fb-gruppen :)

"Här är min fb profil så den som vill kan skicka vänförfrågan till mig så lägger jag till! ---> bit.ly/2eCrb0f

Gruppen e som sagt hemlig så bara de som är med i gruppen kan se den. Den går inte att söka fram."

Svar på tråden BF JULI 2017