Ångrar abort, gör du också det?
Nu har jag inte genomgått en abort, men jag har flera vänner som har genomgått det och som mår fruktansvärt dåligt över det oc ångrar sig.
En vän förlorade jag till och med när jag fick mitt barn, då vi hade varit gravida samtidigt och hon skulle ha fått sitt barn strax efter mig. Ju längre i graviditeten jag kom desto mer gled hon ifrån mig. Tycker så synd om henne! Hon blev övertalad av sambon och sambons familj som av någon anledning lade sig i det hela.
Så verkar det ofta vara när en kvinna ångrar aborten. Hon blir övertalad, tjatat på, hotad, trakasserad osv, tills hon inte klarar att stå emot längre och gör något mot sin vilja. Så fruktansvärt fel och tragiskt!
Försök att inte vara så hårda mot er själva! Även om beslutet var ert eget. Ingen människa kan se in i framtiden och förutsäga sina känslor och tankar efter en abort. Ni gjorde ert bästa utifrån situationen som var då! "Det är lätt att vara efterklok" brukar man säga. Det betyder ju att det är svårt att vara "förklok".
Man får tänka på att det är ett beslut som oftast tas under extrem psykisk press(oavsett om pressen kommer från en själv eller någon annan), i en situation som är långt ifrån det normala för en. Dessutom är det beslut som måste tas inom en begränsad tid, vilket sätter ytterligare press på en redan stressad hjärna.
Önskar att jag kunde ta bort all er smärta!
Kram