Ångrar abort, gör du också det?
Jag ångrar min abort. Tänker ofta på den och mår dåligt...
Var 20 år och min partner 21. Jag hade hälften av högskolestudierna kvar, vi bodde i en minimal studentlägenhet och han jobbade på timme (i en stad med enorm bostadsbrist och hög arbetslöshet bland unga...).
Jag blev gravid trots preventivmedel, och graviditeten upptäcktes i vecka 7+ (åttonde veckan alltså). Åt cerazette då och hade nästan aldrig några blödningar, så det var pga illamående som graviditeten upptäcktes.
Vi hade inte varit tillsammans mer än ett knappt år, och min partner ville verkligen att jag skulle göra abort. Jag var så kluven. I vecka 8+ gjorde jag en kirurgisk abort. Jag förlorade fattningen TOTALT innan det var min tur, och hade jag inte redan tagit slidpiller och börjat blöda så hade jag inte gjort aborten.
Idag har vi en underbar son och en liten dotter påväg i magen. Vi båda mår dåligt över aborten, och vi gick både tillsammans och enskilt hos en psykolog efteråt. Speciellt efter att vi fått vår son blossade sorgen upp igen - vi såg verkligen vad det var vi hade aborterat...