Inlägg från: Anonym (Sol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sol)

Ångrar abort, gör du också det?

Jag ångrar min abort. Tänker ofta på den och mår dåligt...

Var 20 år och min partner 21. Jag hade hälften av högskolestudierna kvar, vi bodde i en minimal studentlägenhet och han jobbade på timme (i en stad med enorm bostadsbrist och hög arbetslöshet bland unga...).

Jag blev gravid trots preventivmedel, och graviditeten upptäcktes i vecka 7+ (åttonde veckan alltså). Åt cerazette då och hade nästan aldrig några blödningar, så det var pga illamående som graviditeten upptäcktes.

Vi hade inte varit tillsammans mer än ett knappt år, och min partner ville verkligen att jag skulle göra abort. Jag var så kluven. I vecka 8+ gjorde jag en kirurgisk abort. Jag förlorade fattningen TOTALT innan det var min tur, och hade jag inte redan tagit slidpiller och börjat blöda så hade jag inte gjort aborten.

Idag har vi en underbar son och en liten dotter påväg i magen. Vi båda mår dåligt över aborten, och vi gick både tillsammans och enskilt hos en psykolog efteråt. Speciellt efter att vi fått vår son blossade sorgen upp igen - vi såg verkligen vad det var vi hade aborterat...

• Anonym (Sol)
    Anonym (H) skrev 2016-10-09 12:03:02 följande:

Yes en tråd för patetiska ryggradslösa "offer" som inte kan stå för sina egna beslut.. eller vänta var de bara okej att snacka skit om dom som inte ångrar sig?

TS skrev ju uttryckligen att hon ville ha svar från personer som ÅNGRAR sina aborter. Ingen säger att det är gel att inte ångra sin abort, men det var inte vad denna tråd handlade om. Förstår du inte skillnaden?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Svårt val - men rätt..) skrev 2016-10-10 13:39:24 följande:

Med all respekt så har jag svårt att förstå varför man bara vill att de som ångrar sina aborter, och som efter massvis med år fortfarande mår väldigt dåligt över det val de gjorde ska svara? Jag tycker att det skulle göra det hela ännu värre.

Varför vill man inte höra från dem som gjorde ett svårt val, var ledsna och mådde dåligt över det, men som så småningom försonats med sitt val, och inte längre lever med en evig smärta över det? Vi finns ju också. Viktigt att veta det, istället för att tro att man alltid kommer att må dåligt. Så är det inte för alla.

Det kan ju bero på att man vill prata med någon som ÄR i samma situation. Det är nog många (de flesta) som förstår att det finns personer som inte alls ångrar sin abort, efteråt tyckte att det var skönt etc., men det är inte just det som denna tråd var till för.
Svar på tråden Ångrar abort, gör du också det?