Inlägg från: Anonym (tråkigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tråkigt)

Ångrar abort, gör du också det?

Mycket tråkigt att ni känner att ni mår dåligt över en abort.... :(

Jag förstår er. Övertalades att göra en abort i mina tonår, och det var mycket jobbigt och jag tänker på det än såklart, tjugo år senare... Idag anser jag att abort är fel. Det är fel emot det lilla livet... :( Mycket fel. Omänskligt.

Jag vill inte ge skuldkänslor till kvinnorna... jag vet vilken oerhörd och fruktansvärd press de utsätts för av omgivningen, oftast av mannen som är orsaken till att fostret finns också! ;( Det är så sanslöst grymt rent ut sagt emot detta oskyldiga barn och emot kvinnan som bär detta liv inom sig...... Jag kan inte fatta att det anses normalt!! :O

Har man haft sex som man (och kvinna) och en graviditet blir följden? Ja att döda denna lilla oskyldiga människa är då inte det "ansvarsfulla". Det är det ansvarslösa och fega och egoistiska. Och omänskliga emot det mänskliga liv man tar död på. Jag ber inte om ursäkt för att jag säger detta. Jag ska inte behöva göra det. Sanningen är som den är.

Jag lider med er. Det är inte lätt. Men det är ingen idé att älta det nu... Vi är alla påverkade av den kultur vi lever i.... Tråkigt att ni ångrar er så snart efter... Hoppas att ni kan försona er med vad som hänt... kramar.

Svar på tråden Ångrar abort, gör du också det?