Inlägg från: Anonym (Svårt val - men rätt..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svårt val -  men rätt..)

Ångrar abort, gör du också det?

Att uttrycka sig om en abort som man inte ångrar som något man mår "bra" av känns som en käftsmäll. Vi är säkert många som fattat det beslutet under stor vånda.. Att man inte ångrar sitt val, betyder INTE att valet var enkelt.

Med all respekt så har jag svårt att förstå varför man bara vill att de som ångrar sina aborter, och som efter massvis med år fortfarande mår väldigt dåligt över det val de gjorde ska svara? Jag tycker att det skulle göra det hela ännu värre.

Varför vill man inte höra från dem som gjorde ett svårt val, var ledsna och mådde dåligt över det, men som så småningom försonats med sitt val, och inte längre lever med en evig smärta över det? Vi finns ju också. Viktigt att veta det, istället för att tro att man alltid kommer att må dåligt. Så är det inte för alla.

Anonym (Sol) skrev 2016-10-10 13:47:07 följande:
    Det kan ju bero på att man vill prata med någon som ÄR i samma situation. Det är nog många (de flesta) som förstår att det finns personer som inte alls ångrar sin abort, efteråt tyckte att det var skönt etc., men det är inte just det som denna tråd var till för.
    Jag tillhör inte dem som tyckte det var skönt efteråt. Jag bestämde mig för abort under stor vånda. Hade precis orkat ta mig ur ett förhållande där jag blev fysiskt och psykigt misshandlad. Jag såg inget annat alternativ. Och trots det så mådde jag mycket dåligt över mitt val.

Jag hade kanske mått lite bättre om jag fått tala med någon som gått igenom samma sak, och som berättat att smärtan inte längre var lika stark, istället för att höra att aborten jag gjort skulle förmörka mitt liv för många år framöver -  kanske för alltid.
    Men med all respekt för er som tänker annorlunda.
Svar på tråden Ångrar abort, gör du också det?