• Sissely

Mobilabonnemang

Tyvärr har jag inte varit så smart när det gäller mobilabonnemang utan jag har bara låtit Telenor förlänga och bytt telefon några gånger (vilket jag veeet är en dålig affär). Nu betalar jag ca 600-900 kr/månad för abonnemang och avbetalning av mobil. Skitsurt, men nu går detta mot sitt slut och då är frågan hur jag ska göra? Byta till annan operatör? abonnemang eller kontantkort? Jag ringer inte mycket, men vill bli nådd. Surfar väl i så fall lite mer, streamar dock inte film och spelar inte spel. SMS:ar normalt. Jag vill komma billigt undan.

Hur gör ni med mobilkostnader? Vilken operatör? Abonnemang eller kontantkort? 

• Svar på tråden Mobilabonnemang
  • Sissely
    Lissa41 skrev 2016-10-08 10:21:37 följande:

Jag har comviq kontant och laddar lite olika laddningar olika månader beroende på hur det ser ut för mig den månaden. Vi har telefon hemma via fiber så har jag t.ex. semester och inte använder mobil så mycket så laddar jag billigare.

Eftersom du inte surfar så mycket och inte streamar så kanske det räcker med deras kontant mini för 95 kronor. Då får man 200 minuter per månad att ringa för och 1 GB surf.

Vill du har mer surf eller fria samtalsminuter så finns det även sånt du kan ladda för 145 kronor fria samtal och 1 GB surf och 195 kronor fria samtal och 3 GB surf och för 245 kronor fria samtal och 7 GB surf.

Jag har alltid klarat mig med 95 kronor eller 145 kronor. Det bästa för mig har varit att testa mig fram. Ska jag vistas utomlands och vill kunna använda telefonen så laddar jag bara på en annan typ av abonnemang för den perioden. Då laddar jag på plussaldo utöver mitt vanliga abonnemang för 50 eller 100 kronor.  Jag behåller mina telefoner ett antal år och har aldrig känt behov av att ha senaste modellen när jag byter utan köper alltid en eller två modeller tidigare vilket gör att priset på telefonen sjunker rejält och sparar hellre ihop kontant till den.

Det låter som en smart lösning för mig. Brukar dom ha kampanjer så kan man ju hoppa på lite när det är ett bra erbjudande? Kan man behålla sitt gamla nummer?
  • Sissely

Tack för svar! Tror det lutar åt comviq och kontantkort som man fyller på. Om ja förstått det rätt så kan man surfa på det Wifi man har när man är hemma? Isåfall behöver jag inte fylla på så mycket surf heller. Vi har Wifi på jobbet också. Ser fram emot att månadskostnaden sjunker DRASTISKT från och med årsskiftet

Svar på tråden Mobilabonnemang