• annananos

Vilken nattbyxa är bäst ? Dry nites eller Libero Sleep Tight ?

Hur gammalt är barnet? Vi tycker att libero tejp blöjor funkar bäst som nattblöja. Våran stora grabb (5år) har storlek 7 passar jättebra än så länge.

• annananos
    Anonym (Kisslisas mamma) skrev 2016-12-28 15:57:21 följande:

Min 13-åring kissar i sängen. Nattblöja skulle jag aldrig få på henne, man väl nattbyxa. Tur att hon inte fattar att det är samma sak. Hon har Libero sleep tight som är upp till 60 kilo. Det är stjärnor på, ska likna trosor, men de ser up som up&go

13 år? Tror nog hon vet att det är blöja hon tar på sig när hon skall sova. Barn är inte dumma går man å handlar och "nattbyxorna" ligger på samma ställe som alla andra blöjor fattar dom ju att även det som dom har är blöjor. Och om det är som du säger att dom dessutom ser ut som up&go så ja hon vet.

Men inte för det jag tycler det är jätte bra ni har kommit på en lösning som funkar för er. Hoppas dock ändå att hon slipper blöjorna snart. ????
  • annananos
    Anonym (behandlings assistent) skrev 2017-01-01 20:48:17 följande:

Säger du lika till de äldre och de som har mer tydligt handikapp att du hoppas de snart slipper sina blöjor?

Jobbar själv på ett behandlingshem och Eurines sängvätning är ingen konstig sjukdom även upp i senare år även vuxen ålder,

Vet fler hos oss som använder blöja och även har vi barn ungdomar som har blöja 24/7 på grund av handikapp.

Och dessa kan vara svårt att säga till att ja du nu får du kliva ur rullstollen o börja gå på toaletten för du är inte bebis längre och blöjor är inget för dig.

Tänk dig för då blöjor är ett jätte bra hjälpmedel för de som är i behov av det.

Jag påpekade bara att jag tror att om man är 13 år så vet man att det är en blöja som man kallar nattbyxa. jag vet att det finna barn ungdomar och vuxna som behöver ha blöja på natten eller 24/7 men jag vet också att sängvätning kan försvinna och jag ja jag hoppas faktiskt det gör det för denna 13åring så att hon slipper blöjorna. Men som jag också skrev jätte bra att dom har kommit på eller kommit fram till en lösning som passar och funkar för dom. Jag försökte verkligen inte på något vis vara elak. Blöja är som du skriver jätte bra hjälpmedel för den som behöver det men många hadde nog också tyckt att det hadde varit skönt om man kunde klara sig utan.
  • annananos
    nuharjagbytt skrev 2017-01-02 10:33:40 följande:

Även om hon egentligen fattar så kan det kännas ok så länge det kallas nattbyxa. Blöjor är känsligt ämne i den åldern så att kalka det nattbyxa gör att det känns ok.

Det förstår jag och håller med om. Ordet blöja är mycket mer laddat än ordet nattbyxa. Så att man väljer att kalla blöjan något annat tycker jag inte är konstigt. Men att en 13 åring inte skulle veta att det är samma sak reagerade jag på. Så dumma är inte barn helt enkelt.
  • annananos

FL är ett diskussions forum där det ofta blir olika svar i trådarna. Ser inget problem i att vidga diskussionen i en tråd. Så tycker man gamla snibb blöjor är den bästa nattblöjan så är väll det okej att säga. Tycker man någons svar är konstigt så är väll det okej att säga.

Svar på tråden Vilken nattbyxa är bäst ? Dry nites eller Libero Sleep Tight ?