Var du valpledig?
Det är helt sjukt vad mycket det är i början. Jag köpte Min jämthunds tik när jag fortfarande gick gymnasiet så va lite lättare för mig att ta ledigt dom dagar ja inte fått sova nått på natten och så tog min mamma henne dagtid när jag va i skolan. Sen när hon vart äldre och även nu är hon i hundgården dom dagar jag jobbar eller näre är nattjobb för mig så är hon där dom timmar jag sover. Men valperioden va tung! Hon behövde få gå ut å kissa 4 gånger på natten (nu va hon duktig att gnälla och säga till så slapp torka så mycket pink men då fick jag ju springa ut hela tiden istället). Och det var mycket som gick sönder då tänderna kliade och man fick hålla det desto mer städat och rensa bort allt som kunde hamna i munnen och magen. Lite som att ha ett barn ???? men nu är hon ju kanon min tjej och kan va själv och följa med överallt utan problem. Jag och killen funderade på en till häromdan men vart ett snabbt nej från min sida. Har man inte tid med valperioden tycker jag man ska ta hand om en redan vuxen hund istället ????