Inlägg från: Anonym (Hingst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hingst)

Grannens unge skriker,springer

Birgitta02 skrev 2016-10-06 12:00:53 följande:

Det ska vara tyst mellan 22.00 - 07.00. Övriga tider får man tyvärr acceptera att det kan vara liv i luckan. Och nog kan jag tycka att man som förälder håller ungarna någorlunda tysta vid 6.00-tiden. Det är inte försvarbart att barn ska få röja hur mycket som helst i en fastighet där det bor många människor. Jag har själv haft barn. Och grannar både över och under. De fick lära sig att på morgonen leker man lugna lekar. Det är inte direkt raketforskning. Och man trycker inte i barnen frukostar med massor av socker så de blir speedade.

Tyvärr lär du inte heller kunna klaga hos din hyresvärd/brf-styrelse heller. Det är svårt att komma åt det där. Råder dig att flytta. Och välja lägenhet högst upp i fastigheten :)

Det där med klockslag när det ska vara tyst stämmer inte. Det är faktiskt så att man ska undvika at störa överhuvudtaget, din granne kan likväl jobba natt. Vad som är otillåten störning varierar dock. Vi hade ett barn med kolik, skrek HELA nätterna under lång tid. Synd för grannarna, synd för oss, jävligt synd för vårt barn men det hör till sådant man inte väljer. Våra grannar sa inget om det men de har barn själva och förstår därför att det var som det var. Vi gick till det rum där vi tror att det hörs minst till grannarna men mer kan man inte göra.
  • Anonym (Hingst)
    z0rro skrev 2016-10-07 10:48:08 följande:

Så du tycker vi som inte har barn förstår? Men då kan ju jag komma och stampa på golvet ovanför ditt sovrum och stå och skrika i 4 timmar om du tycker det är kul? Jag är ju vuxen och vet inte bättre, eller så låter jag ett barn göra de för de äe trots allt bara barn! :)

Va? Jag förstår inte inlägget. Vad menar du?
  • Anonym (Hingst)
    Anonym (Hepp) skrev 2016-10-07 11:44:10 följande:

Är det nån som ska flytta på sig är det de som stör de andra och inte kan anpassa sig efter att man bor i ett flerfamiljshus där alla måste visa hänsyn, även barnfamiljer.

Om barn var "anpassade" skulle de flytta hemifrån den dagen de lärt sig gå. Du är ologisk till den grad att det blir omöjligt att bemöta.
Svar på tråden Grannens unge skriker,springer