Grannens unge skriker,springer
Jag har bott i min lägenhet i ca 4 månader. Under semester har det varit lugnt. Det här började för 2 månader sen.
Grannens unge som bor oavnför skriker, leker högt med ambulans ljud och springer som en fodhäst så jag tror att taket ska rasa. Jaja nu tänker ni säkert ja men det är normalt! Absolut.. MEN!! Är det normalt att göra så mellan 30 minuter till 6 timmar!!? Ungen verkar tycka det är roligast kl 06 på morgonen alla dagar i veckan. Jag har jobbat sent och kommer hem vid 24 på natten och somnar vid 01, självklart vill jag väl få sova ut också!
Jag har pratat med grannen och hon säger att dom går upp kl 06 och att dom faktisk också bor där! Dagen innan stod jag och bankade i taket och ifrågasätter om hon ens hörde det. Då säger hon ja men vi bor här också.
Jag har pratat med hyresvärden och dom gör inget utan tycker att jag ska ringa Securitas, vilket verkar dumt då detta endast är på morgonen. Grannen verkar inte förstå och jag får sällan sova 6-7 timmar utan dom sista 2 timmarna vaknar jag var 20 minut. Vaknar jag 06 och behöver kissa och sen vill somna om för jag kan sova 1 timme mer då vet dom att jag vart upp och börjar väsnas! Sen att han står och skriker i trappen och härjar när dom går ner verkar inte heller föräldrarna bry sig om.
Hur ska jag få detta att bli bättre? Kommer ens Securitas komma hit om jag ringer? Vad ska jag göra? Jag håller på att bli galen!!! Har sån lust att gå upp kl 05 och börja banka i taket och säga som hon sa "vi går upp då, så det får du finna dig i"
Jag vill inte bråka, jag vill bara att man ska respektera andra! Jag skiter i om folk duschar, lagar mat osv mitt i natten eller på morgonen.
Sen tycker vissa att jag inte ska vara så känslig, att jag får allt skaffa öronproppar! Men jag ska säga dig att min sambo han är inte lättväckt, någon kan stå och plinga på dörren flera gånger utan att han vaknar så nu kanske ni får en förståelse hur mycket det låter.