Brevet till vår ängel Marcel som vi förlorat i plötsligspädbarnsdöd
Min ängel, Marcel
Om mamma kunde tala till dig, skulle jag vilja berätta hur mycket jag älskat dig sen första stund du kom till oss.. hur glada vi alla var för dig och hur mycket kärlek du spred omkring dig.
Du var en ängel, alltid glad och nöjd med livet, du var så vacker med dina lysande kastanje bruna ögon, och läppar som bara en ängel kunde ha, ditt hår luktade så gott och var lent som sammet när jag klappade ditt huvud ömt.. med värme och behag såg du på oss, mamma, pappa och storasyster och fyllde oss med liv och en kärlek som nu är lämnat med ett stort hål i hjärtat. Jag känner fortfarande lukten av dig på min tröja, och det gör så ont nu när du är borta.. jag frågar mig själv hela tiden VARFÖR??!!! Allt är så tomt och kallt i en värld utan dig.. en värld som saknar färg sen du försvann. Jag vill bara vakna, se ditt lilla huvud mot mitt bröst, tryggt och stilla när du åt. Jag vill se dig igen, duscha tillsammans med pappa, ligga och titta på din syster och bara känna din existens. VARFÖR?!?!?!
varje gång brösten spänner och börjar läcka, påminns jag om att du är hungrig, jag är orolig för att du fryser, och att du kanske är rädd när vi inte finns där.. jag lider av bara tanken, och ber till din gammelmormor att hon finns där nu och tar hand om dig. Du var menad för något bättre, för vacker för att få lov att finns på jorden. Du hade ALLT! -det var därför änglarna tog dig tillbaka.. men dem glömde att du hade en familj som skulle bli dömda av sorg och smärta för resten av livet.. VARFÖR?!?!?!!!!!!
Inget kommer bli sig likt utan dig, vår älskade Marcel,
du kommer alltid vara älskad och saknad.. I oändlighet..
Ohhh, Marcel jag kan inte förstå.. VARFÖR! ? Det gör så jävla ont, hur kan jag bli hel igen utan dig närvarande!? Det känns som jag drömmer.. väck mig för fan. Låter mig få hålla om dig och aldrig mer släppa taget. Min ängel, min skatt, min gåva i livet, mitt allt.. hur kan det vara värt att leva utan dig!? Hur!?! Du var ju allt jag önskade.. du var ju Marcel..
Jag hoppas du vet hur mycket din familj älskar dig, endast 5 veckor gammal, när du lämnade oss igår natt.. och du kom med så mycket kärlek och glädje, och lämnade oss med ett tomt hål i bröstet. Du är evigt saknad och älskad av alla!
Och om du läser detta, Gud.. så har jag bara en fråga till dig........
-VARFÖR!?!?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!????????????????????