• anonymus99

Stulen hund.vet vem som har den men polisen gör inget

Fått min hund stulen av en psykiskt sjuk människa.polisanmält allt men dom gör ej ett skit. Vet tom vart hunden befinner sig.vågar ej åka dit själv för man vet aldrig vad dim hittar på.hunden ären gatuhund från irland. Ser ut som en amstaff. Vit tipp på svansen.bara en svart klo. 2 år gammal tik med namn kiwi och ses i viksjö samt uppsala. Bifogar bild.har även bild på den som stulit henne. Men det fårman ej lägga upp..hjälp mig.

• Svar på tråden Stulen hund.vet vem som har den men polisen gör inget
  • Dexter dot com

Men om hunden är chippad, skriven på dig, du står för försäkring, har köpekvitto mm borde väl polisen hjälpa dig? Vad har dom för argument till att inte hjälpa till?
    Hur blev hunden stulen ?

• CoxPomona

Har du möjlighet att kontakta en jurist som kan skicka ett brev/ ringa den som stulit din hund? Be även om råd för hur du ska hantera detta. Det kan skrämma den som tagit din hund tillräckligt för att lämna tillbaka den.

Du kan även vara tjatig och ringa och påminna polisen om ditt ärende.

Om den som stulit hunden har henne lös kanske du kan kalla in den?

• anonymus99

Den som stulit henne åker runt i hela sthlm lurat gamla damer på ålder 84 år. Lurar folk som bor på lss boende hon är en kvinnlig sol och vårare. Vill skydda almmänheten för henne men vet ej hur. Om hunden är lös kommer den till mig men hon gömmer sig med hunden.. Är sjukt frustrerad

Svar på tråden Stulen hund.vet vem som har den men polisen gör inget