Inlägg från: Mantrasina |Visa alla inlägg
  • Mantrasina

Avliva katt...

Som du skriver så är det lätt att vara efterklok. I mitt ansvar som djurägare ingår att se till att jag kan göra det bästa för katten om hon blir sjuk eller skadad. Jag har ganska små ekonomiska marginaler, men det har aldrig varit ett alternativ att inte ha henne försäkrad. Just för att inte behöva välja det billigaste alternativet och ta bort henne om olyckan skulle vara framme och det finns behandling trots att den är dyr. För mig ska ekonomin aldrig komma i vägen för att ge djuren bästa möjliga vård om det skulle knipa. 

Men med det sagt. Om jag hade hamnat i samma situation som ni gjorde med er katt, utan försäkring och valet på minst 40 000 eller 3500 så hade min ekonomi tvingat mig att göra samma val som ni. Tyvärr.Hur gärna jag än hade velat hade jag inte haft möjligheten att lägga ut en sån summa trots att jag har ett bra sparande etc. Jag hade dock mått riktigt riktigt dåligt. Är när jag läser det här väldigt glad över att ha min älskling liggande i knäet, och veta att hon är försäkrad och att jag kommer ha möjlighet att hjälpa henne om det skulle behövas. Jag hoppas att ni också insett att den lilla kostnaden per månad för att försäkra er familjemedlem är ett litet pris att betala, och att om/när ni skaffar ett nytt husdjur blir försäkring en självklarhet.

Svar på tråden Avliva katt...