Packa BB-väskan
Hej.
Allt är individuellt.
Men de jag haft med mig båda ggr är.
Till mig.
Nässesär --> med tandborste, tandkräm, duschcream och schampo, läppsyl och nässpray. Borste, hårsnoddar. Lite smink om man vill ha.
Kläder/saker till mamman--> sköna kläder lite "looosa" som inte sitter åt som man kan ha efter, amnings bh eller/också amnings toppar, rejäla trosor (som man kan ha "blöj"bindan i. Vissa blöder rikligt, andra mindre. Gosig kofta, tofflor. Amningsnapp, amnings skydd.
Även ett ombyte till din partner plus mysbyxor och go tröja till honom.
Till bebis. Några sett med kläder (body, byxor och strumpor) även ett par pyjamaser, mössa. De ni vill ha på hem och ytterkläder till liten.
Snuttefiltar och om ni har något litet gosedjur eller spel gosedjur
Napp om man vill. Våtservetter (då de första bakset oftast sitter rejält hårt och många BB har bara hård totalt att torka med. Även bra med parfymfri olja. Ett blöjpaket.
Övrigt: till själva förlossningen är det skönt stt ha pakat mer några bars till mannen, något uppiggande i form av dectrosol och frukt, dricka.
De du känner för. Kanske choklad, dricka (söt så du samlar energi och ork), frukt, tuggummi, hårda karameller osv.
Laddare till mobil, systemkamera om man vill, någon cd skiva man tycker om eller aux sladd, eller egen tex ugo spelare.
Har man tens sedan innan är det skönt, lite massage olja om mannen masserar, någon bok/tidning/kort om man får bra smärtlindring som gör att man får små pauser i värkar.
Vissa vill ha vetekudde, tjocka strumpor för man blir ofta kall om fötterna.
Sedan finns det mkt på plats med. Värme, tens, kanske erbjudande för bad, radio, blöjor til bebis osv osv.
Glöm inte baby skydd ???? lätt att glöms.
All lycka till.
Mvh Jessica