Epa Glandin, Munkpeppar, en jungel där ute!!
Jag är 37 och försöker just nu få mitt första barn. Tyvärr har inte livet varit lämpligt för barn tidigare då jag inte haft rätt partner eller rätt ekonomi, men nu äntligen är allt på plats!!!
Och nu börjar tiden rinna ut....
Så vill öka chansen så gott som går!!! Och vill ha tips från alla som kan något!
Har läst om Epa Glandin och Munkpeppar. Funkar det eller är det bara vilseledande new age fantasier?? (jepp jag är kanske lite väl krass här....)
Finns det annat?? Kan man ta dem tillsammans för att öka chansen ännu mer?? Och om de fäster? Jag har faktiskt varit gravid en eller två gånger tidigare (inte helt hundra om den andra gången) men fått extremt tidiga missfall/ma... (vi snackar i vecka 4-5.... ) finns det något jag kan ta som minskar risken för det??
Är det något jag istället bör undvika? Saker jag inte bör göra? Fick ångest i jobbets massagestol nyss för tänkte att det kanske inte är bra.... Eller när jag tog en låg alkohol cider igår på ett event... Då fick jag också ångest för att OM det är något så kanske det far illa, men samtidigt om det INTE är något så kanske jag minskar chansen för att det skall bli något....
Hade ÄL i torsdag (ca... har tre appar och de säger lite olika fast de får samma data... senaste mensens första dag 10 sept, samma cykel som registreras varje vecka osv osv...men de säger en torsdag (Womanlog pro), en lördag (menskalender) och en söndag (Clue)... den som jag haft längst är Womanlog... men har haft alla tre i åtminstonde ett år för att försöka komma underfull med mensen och vilken som kändes mest rätt) och sex måndagen innan, lördagen och tisdagen... Så ok kanske finns det en chans?
Har sedan i tisdags mått KONSTANT illa... idag är det lite bättre men igår kom det mensvärk på det hela... eller ja så där som kan kännas strax innan mensen... men mensen skall inte komma ännu på en vecka ca (på nytt olika från de olika apparna trotts samma data infört Menskalendern säger 8/10, WomanLog säger 6/10 och Clue säger 9/10....... Womanlog verkar vara den som stämmer oftast men det är faktiskt lite olika....) Så vågar inte tro att det är något nu...Framförallt så känns det som om illamåndet inte skulle kunna komma så tidigt!!!!!
Det är därför jag undrar vad jag kan göra för att öka chansen till nästa månad
Alla ni där ute som har lyckats med att få barn kan ni berätta era bästa tips??