Epa Glandin, Munkpeppar, en jungel där ute!!
Problemet är att min partner inte kommer vilja ta steget att söka hjälp. Funkar det inte så är det inte menat är hans filosofi.... Han har aldrig längtat efter barn och att vi nu försöker är nog det längsta han kommer vilja anstränga sig....
Äter redan folsyra sedan flera år tillbaka pga brist sjukdomar. Kanske borde dubbla dosen? Får ta och fråga min läkare.
Undviker egentligen alkohol sen ett tag, men på eventet trodde jag att det var alkoholfri cider, drack en klunk och såg sen att det var en 2,2procentare.... Klarade inte av att dricka mer....
Mitt illamående är kvar om ändock mindre och inte längre ihållande utan då och då. Men helt klart kvar! "Menskänningarna" är borta, men jag har flytningar som är mycket mer än vad jag brukar ha, idag kom det även hugg i livmodern trakten, korta intensiva stickningar kanske är bästa förklaringen. Partnern verkar tro att jag är gravid.... Men jag är liksom helt säker på att jag inte är det!!! Skulle vara för fantastiskt!!!
Därför sprang jag och beställde hem både munkpeppar och epa glandin på nätet, undrar om det funkar att ta båda? I slutändan är ju epa glandin "bara" omega oljor om jag fattade det rätt och munkpeppar en krydda i slutändan, så de kan väl inte skada ens i kombination?
Jag hade två missfall i bagaget när jag kontaktade gynekolog då jag tyckte att min mens var konstig (väldigt lite). Vi pratade, han kollade med vul och tog min oro på allvar. Han tyckte han såg en polyp och skrev en remiss för att jag skulle få den borttagen. I remissen hade han även skrivit att de skulle spola äggledarna vilket jag inte visste något om. Innan jag gick, det sista besöket, sa han "RIng så snart du plussat nästa gång". Fick tid för att ta bort polypen, gjorde det och några månader senare fick jag ett plus och ringde honom igen. Fick tid för nytt vul några veckor senare och det var då jag fick veta att han även skrivit att de skulle spola ledarna.
Vul var i v7+3. 33+1v senare kom det inte mindre än två välskapta killar. Det är tre år sen nu.
Min sambo var inte alls inblandad i detta utan jag sökte på egen hand, för min egen skull. När barnen väl kom var ja, precis som du är nu, 37 år.