• anonymus99

Kan hon vara psykiskt sjuk

Hej alla!finner ej någon förklaring på detta bekymmer.jag var tollsammans med en tjej som utgav sig för att vara den där tjejen som alla lurat,utnyttjat,besragit sen hon vart liten. Det kag vet i dag är att hon ljugit om allt och så menar kag verkligen ALLT sedan dag ett. .Vi hade ett jätte fint förhållande hela tiden,planerade att skaffa barn och gifta oss samt började leta hus. En kväll tog hon bara min hund och gick kl 9 på kvällen. Det visade sig att hon helt sonika bara gått till första bästa krog och drack för att sedan dra till nästa kille norr i sthlm. Har efter denna kväll fått städa upp efter allt hon ställt till med. Hon har släppt alltansvar för allt och alla och det har visat sig att hon hållt på på detta sätt sedan hon vart 16. Hon har lurat mig ,vänner och tom en gammal tant på 84 år som verkligen ställt upp för henne i 4 års tid,kommit fram att hon har missbrukat både alkohol samt narkotika. Hhon stal min hund,pengar och sänt fakturor på saker hon köpt till den äldre damen. Håller sig undan och lever nu med första bästa kille somsäger hej till henne alternativt hos sin psykiskt sjuka mamma i viksjö. Hpn vägrar ge alla dom hon bedragit och sivikigt någon som helst förklaring eller ursäkt. Hon har druckigt på kredit på restauranger och barer när jag vart och jobbat och sagt att jag kommer och betalar senare,lånat cigaretter i pressbyrån och sätteren av personalen där i skiten för hon fick betala för henne. Min fråga är ....skall man bara läta en sådan här människa få fortsätta i gamla banor eller försöka sätta stop för henne så hon ej kan lura flera. Finns så mkt mer jag skulle kunna skriva om vad denna tjej gjort mot mig med flera men väljer att ligga lågt än så länge.. Men har blivit sjukt sviken och lurad.känner mig så dum .men hennes förredetra vänner säger att hon alltid hållt på så här och är duktig på att manipulera folk.. Sköt om er alla och dela gärna med er av era erfarenheter eller lösningar på hur man hanterar en sådan här situation

• Svar på tråden Kan hon vara psykiskt sjuk
  • anonymus99

Tack för ditt snabba svar. Problemet är väl den att hon hållt på så här sedan hon varit 16 som jag har fått fram nu i efterhand. Det är väl ansvar mot sina medmänniskor jag försöker få till då jag har kontakt med alla inblandade hon lurat och bedragit. Har polisanmält det hon gjort men dom gör ju ej så mkt. Eller sbarare inget alls. Att man lurar mig är en sak men att lura en gammal sjuk dam är förjävligt.

• anonymus99

Japp hon manipulerade mig totalt. Nej hon har ej jobb bostad utbildning eller socialt nätverk.just nu har hon nästlat sig in på ett lss boende med sjuka människor i uppsala. Betett sig så illa så hon fått en utsparkad å ivägskivkad till skåne. Då barikaderade hon lgh tills hon vart utslängd handgripligen. Efter det försökte hon med en granne i samma grupp boende. Nej under vår tid var hon 110%men det var bara ett spel. Lurad japp det är jag..men vill stoppa henne innan hon sabbar flera men vet ej hur polisen gör ej ett smack men jag vill att almänheten får reda på vad hon gör.

• anonymus99

Jo hon hade en lgh när vi träffades.hennes pappa stod på 1a å hon hyrde i 2a. Hade ett jobb som hon fick sparken ifrån eller snarare sket i. Lpste mig på 27 tusen kontant samt ca 80 tusen under den period vi var tillsammans som hon använde till olika saker.. Ja få henne på flashback vore nog bra

• anonymus99

Nej av mig kommer hon ej få hjälp det kan jag lova däremot ser jag det som ett ansvar att varna andra.varje dag får jag samtal eller sms från okända som hon lurat eller försökt lura. Sånågnstans måste man sätta stop. Ang pengarna så stal hon 27 tusen ikontanter den dagen hon stack dom andra pengarna har vart pengar hon använt för att överleva etc etc. Ett hobb kan ju ej behålla. Så ingen inkomst.som sagt nu lurar hon sjuka människor på ett lss boende i uppsala. Börjar bli sugen på att faktiskt hänga ut henne med all fakta och domar/anmämningar. Vet att det är fel men ej lika fel som det hon håller på med.

• anonymus99

Fattar vad du menar. Detta psyko har hållt på med samma skit i 11 år.. Duktig på att manipulera och lura.. Så känner mig ej naiv. Bara en idiot till tjej. Vill gärna hänga ut henne men vart flashback har blivit försiktiga..

Svar på tråden Kan hon vara psykiskt sjuk