• Anonym (lyria)

Kan hon vara psykiskt sjuk

Man kan inte tvinga människor till insikt eller förändring. Däremot har man en skyldighet gentemot sig själv att skydda sig från människor som skadar en.

Låter som du blivit blåst, både känslomässigt och ekonomiskt. Håll dig borta från henne och låt henne inte nästla in sig i ditt liv igen. Gör en polisanmälan om hon stulit från dig eller utsatt dig för bedrägerier. Men annars släpp det.

Prata mycket med kompisar. Och kanske någon professionell om det känns extra tufft. Ju bättre du bearbetar allt desto snabbare kommer du kunna gå vidare.

Som en liten tröst. Hon skulle inte bete sig som hon gör om hon inte mådde dåligt. Hon är sin egen största fiende. Och hennes straff är att tvingas leva med sig själv.

• Anonym (lyria)
    anonymus99 skrev 2016-09-30 09:10:44 följande:

Tack för ditt snabba svar. Problemet är väl den att hon hållt på så här sedan hon varit 16 som jag har fått fram nu i efterhand. Det är väl ansvar mot sina medmänniskor jag försöker få till då jag har kontakt med alla inblandade hon lurat och bedragit. Har polisanmält det hon gjort men dom gör ju ej så mkt. Eller sbarare inget alls. Att man lurar mig är en sak men att lura en gammal sjuk dam är förjävligt.

Men sluta försöka rädda världen. Du kan inte förändra den.
Svar på tråden Kan hon vara psykiskt sjuk