pappa vill att jag går bakom ryggen
min pappa har tidigare haft problem med pengar. det resulterade i gömda räkningar och att han undanhöll för mamma och familjen i övrigt att han hamnat på kronofogden etc.
mamma förlät honom och genom olika arv och så kom ekonomin på banan igen. men nu verkar det som att han har problem igen. det började med ett litet lån han begärde av mig, vilket jag gav honom. tänkte inte så mycket eftersom det var en liten summa.
men nu verkar det vara mer problematiskt. han behöver 30 000 kronor akut för att kunna betala lån/räkningar innan de går till kronofogden. han kollade om jag kunde ta ett lån och ge honom pengarna, så betalar han sedan av till mig månatligen. samtidigt vill han inte att jag berättar något för mamma om det här, att det ska stanna mellan oss.
av ekonomiska skäl har jag inte möjlighet att låna ut pengarna, vilket jag sa. men jag känner mig ledsen, förvirrad och nedstämd över att han ville hela grejen. och just att han på något sätt spelar ut sig själv och mamma mot mig.
vad borde jag göra?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-29 16:54
svarar gärna på frågor om ni vill veta mer om själva situationen och historiken.