Från 1 flaska vin/dag till ingen, vikt?
Har från att dricka 1 flaska rödvin per dag helt slutat.
Borde jag inte gå ner i vikt av bara detta?
Har från att dricka 1 flaska rödvin per dag helt slutat.
Borde jag inte gå ner i vikt av bara detta?
Jo, om du har stått stilla i vikt så här långt och du är helt säker på att du inte ersätter kalorierna med något annat istället.
Ja, fast inte så vansinnigt mycket (ca 0,5 kg/vecka), och inte om du bytt ut rödvinet mot något annat. Det finns andra saker som är viktigare när man skippar rödvinet.
Ja, fast inte så vansinnigt mycket (ca 0,5 kg/vecka), och inte om du bytt ut rödvinet mot något annat. Det finns andra saker som är viktigare när man skippar rödvinet.
Det jag menade var att det viktiga med att skippa rdvinet är inte att du går ner i vikt, utan att du om ett tag kommer fatta vilken dimma du gått omkring i med en flaska rödvin unde västen varje dag. Du kommer slå ifrån dig och säga nej, men du har gått omkring och varit lullig dagligen, hur länge, egentligen? Inte charmigt och inte något som ingen märkt.
Det är superbra att du slutar dricka, verkligen. Men vikten är skitsamma i sammanhanget.
Förmodligen har du ersatt vinet med andra "tomma" kalorier. Om inte så bör du se en viktnedgång. En flaska om dagen skojar man inte bort även om det är "bättre" än öl ur denna aspekt. Jag snittar nog två starköl per dag, tycker tyvärr det sätter sig runt magen.
Nej har inte bytt ut vinet mot något annat alls.
Bara mängder av vatten.
Ja 2 starköl är mycket mindre än en flaska vin. Håller med där. Klart en hel flaska varje dag är helt fel. Därför jag slutar.
Konstigt nog har jag inte känt något som helst sug sedan jag la ner heller.
Men fråga mest det med vikten för att hålla mig ännu mer motiverad.
Det jag menade var att det viktiga med att skippa rdvinet är inte att du går ner i vikt, utan att du om ett tag kommer fatta vilken dimma du gått omkring i med en flaska rödvin unde västen varje dag. Du kommer slå ifrån dig och säga nej, men du har gått omkring och varit lullig dagligen, hur länge, egentligen? Inte charmigt och inte något som ingen märkt.
Det är superbra att du slutar dricka, verkligen. Men vikten är skitsamma i sammanhanget.
Håller med där.
Men ingen som vill svara på frågan istället?
Det är klart att du går ner i vikt med 5 liter mindre vin i veckan. Det motsvara ca 5000kcal i veckan eller 260000kcal per år.
Alkohol ökar även på aptiten varför du säkert sparar ännu fler kalorier.
Vad skall du göra för alla pengar du sparar (350 kr i veckan minst, 18000 per år)?
Grymt jobbat!