Inlägg från: Mamma till I och M |Visa alla inlägg
  • Mamma till I och M

Hjärnskada efter mekoniumaspiration

Hej Johanna och ni andra som eventuellt läser det här. De har gått långt tid sen jag startade den här tråden (då som

?Mamma till två tjejer? ovan)Ingen svarade de första månadera så jag brydde mig inte om att kolla, tills idag!!. Jag blev väldigt rörd av att läsa ditt inlägg Johanna från 2016. Hur har det gått för er och lille Elliot? Jag hoppas innerligt att han mår bra och att ni oavsett kunnat njuta av småbarnstiden. Anmälde ni sjukhuset?

Vår lilla tjej, Inez, kom hem från sjukhuset efter 5 veckor. Vi gjorde också en MR/hjärna när hon var en dryg månad som visade på några små ytliga skador på hjärnanz Läkarna sa att det fanns gott hopp om att dessa skador skulle kunna vara självläkande och inte ge några men de kunde inte alls säga säkert. Den troligaste diagnosen skulle isåfall vara någon typ av CP-skada sa de. Hon är nu under strikt uppföljningsprogram på sjukhuset tills skolåldern. Idag är en inez en glad och social tjej på 1 år och 4 månader. Hon har vuxit fint jättefint och gillar verkligen livet. Hon har varit sen i hela sin motoriska utveckling med att rulla, krypa, ställa sig upp osv. Hon visar inga tendenser tilll att gå än. Vi går på sjukgymnastik.Hon säger inte mkt (däää, mamma, babba????) men verkar förstå en hel del och älskar att ?läsa? böcker. Vi vet alltså inte än om eller isåfall hur hennes trauma skadat henne. Det är att vänta och se. Men tex gravare CP-skada hade väl redan upptäckts antar hag. Jag tycker den här händelsen på det stora hela har gjort oss starkare och bättre som familj. Vi älskar varje dag med vår dotter så mycket. Lever i nuet! Ovissheten tär ibland, särskilt när de där jädrans kallelserna till sjukhuset kommer, men det är som det är. Ni som gått eller går igenom liknande saker, skriv gärna och dela med er. Kram

Svar på tråden Hjärnskada efter mekoniumaspiration