Inlägg från: Mimmsan01 |Visa alla inlägg
  • Mimmsan01

BF maj-juni 2017 Göteborg

Spännande! Va kul :)

Ja jag hoppas det. Och att man inte mår allt för dåligt!

Ja förstår, starkt av er att kunna hålla er! Ja är alldeles för nyfiken!! Haha :) men så länge barnet blir friskt så är det det som räknas!!

Gaby87 skrev 2016-09-27 12:40:37 följande:

Vi bor med i Mölndal därav blev det Krokslätt.

O vad härligt! Hoppas ni får det riktigt skönt i Thailand sen. Jag tror säkert man kan styra ultraljudet lite. Barnmorskan försöker oftast vara snälla och hjälpa till så man får en tid som passar och inte krockar med något annat.

Vi har inte riktigt bestämt om vi ska ta reda på könet denna gången. Vi gjorde det inte när vi väntade våran första barn.

• Mimmsan01

Lycka till!

Är det tidigt ultraljud då eller vilken vecka är du i då? Jag tänkte faktiskt boka kubtest hos barnmorskegruppen. Så vi kommer köra på med det! :)

FrökenPT skrev 2016-09-27 14:23:24 följande:

Är nu bokad för ultraljud på barnmorskegruppen 25 oktober 250 kr.

Sen inskrivning två dagar efter, inskrivning antar jag är samtal om graviditet, blodtryck och lite sånt, eller?

Vad tänker ni om kub test? Tänker att det är ju inte skadligt med blodprov, så varför inte?

• Mimmsan01

Åh va kul! Få se det lilla livet första gången :)

Ja det hade varit supertrevligt! När vi droppar på lite fler här längre fram så tänkte jag att man kunde starta en fb-grupp för de som vill! :)

FrökenPT skrev 2016-09-27 20:07:21 följande:

Ja, de är tidigt då ca v 9 borde de va. :) ja kub testet är väl lika bra att göra? Kul, då kanske vi kommer i samma föräldragrupp :)

• Mimmsan01

Ja exakt... Kommer inte kunna dyka tyvärr, men får bli lite andra utflykter o då vill man va relativt pigg och alert :)

Ja kul att det droppat på några än så länge :D

Gaby87 skrev 2016-09-27 21:12:43 följande:

Ska man åka till Thailand vill man gärna må bra och kunna göra saker.

Jo det är nog det enda man hoppas på. Att de lilla livet i magen mår bra o här frisk.

Skoj när vi börjar bli fler och fler. :)

• Mimmsan01

Nu har jag bokat tidigt ultraljud 24 oktober samt kub test i november ska bli kul att se bebisen för första gången!

• Mimmsan01

Det finns nu en grupp för bf juni 2017 :)

Det är någon i den andra gruppen som startat så maila henne nedan om ni vill hänga på :)

BF JUNI 2017 GRUPP PÅ FACEBOOK.

MAILA MIG PÅ SYSKONRESAN@OUTLOOK.COM SÅ BJUDER JAG IN ER Glad

Er inbjudan kommer förmodligen att skickas via Facebook så tänk på att kika i skräpposten om ni inte hittar det.

• Mimmsan01

Hej!

Absolut!! Grattis!

Ja förstår, man vill gärna att de 12 första veckorna skall vara över!

Häng gärna med i Fb gruppen om du vill? Där skriva det en massa och väldigt trevligt!

Ska själv till barnmorskegruppen den 24oktober för tidigt ultraljud :)

Granisen skrev 2016-10-03 08:53:44 följande:

Hej, får man hänga på här?!

jag har precis plussat för barn nummer två. 

beräknad bf typ 6 juni.

Jag har fått tid hos barnmorskegruppen i oktober, gick hos dem förra gången också och var nöjd. 

Jag är jätteglad, men kommer kännas ännu bättre efter första besöket hos bm, haft ett par missfall innan, skönt när det gått tolv veckor. Väntar på att dagarna ska gå lite nu...

Inte så mycket illamående ännu, mer växtvärk. =)

• Mimmsan01

Ja men självklart!! Va kul! :)

Finns en Fb grupp för juni-mammor, men jag är som sagt gärna på en grupp med bf under 2017 från Göteborg :) hade varit jättekul!

Vad säger ni andra göteborgare i gruppen? :)

Mammis2011och2015 skrev 2016-10-06 07:48:30 följande:

Hej! Tänkte fråga om jag fick haka på här. Är egentligen beräknad i april men finns ont om göteborgsgrupper denna graviditeten. Någpn som vill följas i en fb grupp?

• Mimmsan01

Alla som vill hänga på kan väl skriva här! Så om vi är tillräckligt många kan jag starta om en grupp för oss i Göteborgsområdet )

• Mimmsan01

Va roligt! Grattis!! Ja men naturligtvis :) ska bara se om det finns intresse från fler så kan jag starta upp en grupp

Emmissara skrev 2016-10-08 16:23:21 följande:

Hej jag vet inte om ni tycker jag får vara med här då jag inte är permanent bosatt i göteborgsområdet. Jag bor på andra sidan Sverige men vi har sommarstuga på tjörn, har bott där i omgångar och vill gärna flytta tillbaka på heltid men går inte just nu med makens jobb men spenderar så mycket tid jag kan där. 

Är gravid i 8e veckan med mitt första barn (dock 3e graviditeten) och har bf 25 maj. 

Om det startas en fb grupp är jag gärna med om den är hemlig, och om jag får dvs :) 

• Mimmsan01

Alla göteborgare är välkomna såklart :) och är oclså på en Fb grupp. Hoppas några fler vill hänga på så kan vi starta på en

Hej! Tänkte fråga om jag fick haka på här. Är egentligen beräknad i april men finns ont om göteborgsgrupper denna graviditeten. Någpn som vill följas i en fb grupp?

• Mimmsan01

Jag har skapat en hemlig grupp på Facebook för oss i Göteborgsområdet. Maila mig på bf2017gbg@outlook.com så bjuder Jag in er. Så ser vi hur många vi blir

Emmissara skrev 2016-10-09 12:59:05 följande:

tack, och grattis till dig (och alla andra i gruppen också) :D 

• Mimmsan01

Har bjudit in dig! :) du får gärna bjuda in oclså om Du vet några. Har mailat i olika grupper får se under veckan om några fler trillar in

Emmissara skrev 2016-10-09 16:35:38 följande:

har skickat mail till dig :) 

• Mimmsan01

Gruppen är startad :) maila mig gärna på bf2017gbg@outlook.com

Cado skrev 2016-10-08 10:07:27 följande:

Hej! Bra idé med en sån här grupp! Kul att kunna följa personer som också bor kring Göteborg! Jag hänger gärna med! Jag väntar nu mitt första barn, BF 9 juni.

• Mimmsan01

Gruppen är startad idag,

:) maila mig gärna på bf2017gbg@outlook.com

Häng gärna på!! :)

• Mimmsan01

Gruppen är startad :) maila mig gärna på bf2017gbg@outlook.com

Hoppas fler och fler vill hänga på! :)

Cado skrev 2016-10-08 10:07:27 följande:

Hej! Bra idé med en sån här grupp! Kul att kunna följa personer som också bor kring Göteborg! Jag hänger gärna med! Jag väntar nu mitt första barn, BF 9 juni.

Svar på tråden BF maj-juni 2017 Göteborg