Operation och flaskvägrande 4 mån!
Hej alla!
Nu behöver jag råd och hjälp. Jag har ett verkligt dilemma som antagligen blir verklighet här inom kort. Vi har en 4-månadersbebis som jag helammar fritt. Jag har också gallsten som jag besväras av såpass ofta att en operation antagligen blir nödvändig här inom en tid. Har anfall ungefär 1-4 ggr i veckan nu. Igår hamnade jag att åka till hvc och ta snabb-crp pga ett jätteihållande anfall som inte ens voltaren hjälpte mot + mörk urin. Känner att en operation snart är oundviklig. Smärtattackerna tar så på krafterna. :(
Det verkliga problemet: Mitt lilla hjärtegryn tar inte alls flaska. Vi (läs: mest pappan och även mina föräldrar) har försökt och försökt, men hon totalvägrar och blir alldeles hysterisk och jätteledsen. Det här skär i hjärtat på mig, eftersom hon annars är världens nöjdaste bebis som gråter max en gång i veckan och älskar livet. Jag måste erkänna att jag är mer nervös över henne än över att själv bli opererad.
Är det någon här som varit med om samma dilemma? Har förstått att det är vanligt att drabbas av gallsten under graviditeten och att i något senare skede opereras, så det måste ju finnas nån som är/varit i samma situation?
Jag blir jätteglad över svar! <3