Inlägg från: Therese78 |Visa alla inlägg
  • Therese78

Operation och flaskvägrande 4 mån!

Jag opererades under narkos förra veckan, var inskriven ett dygn och vi tränade en vecka innan med flaska. Hon är fyra och en halv månad. Hon tog flaskan med ersättning men drack Max 50ml. Jag frös in en del bröstmjölk och började med hela portioner gröt och fruktpure i förtid. Gröt slukade hon och magen verkade tåla det, med katrinplommon som hjälp!
    Sambon och lilltjejen följde med till sjukhuset och jag ammade innan de vände hemåt. Hon åt visst gröt på eftermiddan, sen åt hon lite ersättning då och då till dagen efter då jag ammade direkt när de kom och hämtade mig. Hon sov sin bästa natt nånsin när jag var borta...Sambon tinade bröstmjölk men höll sig till ersättningen som funkade bra.
    Träna på med flaskan eller prova gröt eller annan mat redan nu?
    Var noga med att säga att du ammar då anpassas narkosmedel och smärtstillande efter det. Säg till flera gånger, det glömdes hela tiden av mina läkare.

• Therese78
    Beccasas skrev 2016-09-23 16:31:12 följande:
    Gröt var ju smart. Bra om magen tålde det. Vilken sorts gröt gav ni? Ja, vi måste börja träna. Det är ju bara en tidsfråga innan det blir op, trots att jag inte är i kö ännu.
    Jag gav den vanligaste köpegröten, Sempers milda havregröt, märkt från 4 månader. Men det är väl väldigt individuellt om magarna klarar portioner av det på en gång.
    Alltså, jag försökte ju tänka att hon skulle ju äta vad som helst om hon blev tillräckligt hungrig, och att hon har en fullt kapabel trebarnsfar som kan ta hand om henne...men det var väldigt nervöst innan, just att lämna henne. Hann inte bli nervös för själva ingreppet förrän precis innan. Men oj, vad bra det gick med facit i hand. Är en annan sak när man inte är i närheten och "frestar" med bröstet tror jag också.
Svar på tråden Operation och flaskvägrande 4 mån!