• Farfallos

Hjälp oss med den nya stilfulla brandvarnaren

Ledsen att säga det, men jag tror att det är svårt med "kombo-produkter" likt denna. För om man ska köpa den så behöver man både gilla lampan, och så ska den dessutom passa där man vill ha den. Brandvarnare finns det många små vita diskreta modeller av, och hittar man en lampa som man hellre vill ha än den som följer med er brandvarnare så tror jag att man accepterar en liten diskret vit brandvarnare i taket.

MEN, ni har identifierat ett område där något saknas. Det finns ju redan brandvarnare att sätta på lampsladden, men eftersom inte alla lampor ha sladd så funkar det ju inget vidare. Vad man däremot skulle kunna ha då är ju en variant på denna:
    www.karolineborg.se/wp-content/uploads/2011/02/DSC_0075.jpg
    Måste kanske inte vara så himla mycket struktur i, utan en slät sak bara. 

• Farfallos
    viseversa skrev 2016-09-23 09:36:07 följande:
    Haha blir knappast störd av våra brandvarnare som det är nu. Dom är små vita och diskreta och sitter i taket. Så nej jag hade inte köpt en lampvarnare. Känns som en väldigt onödig produkt..
    Ja, det är ju så att de som finns inte strör. Däremot så är det nog ofta ett stort motstånd mot att montera dem. Dels bara det att borra (man ska ha en maskin och borr i lämplig storlek) och sedan att göra åverkan i den stora vita ytan. En "krans" som monteras utan skruv mellan befintlig takkrok och lampa, och som innehåller brandvarnare skulle ju lösa monteringsproblemet för många tänker jag. 
    OBS! 1 - Inget är svart eller vitt. 2- Lägger du ord i min mun får du ovett.
Svar på tråden Hjälp oss med den nya stilfulla brandvarnaren