Spegelbilden skrev 2016-09-23 19:47:01 följande:
Fast det där är ju typ 60 kr per person och det är väl inte så billigt?! Det är ju typ vad smörgåstårta kostar.
TS, om detta nu stämmer så håller jag med flera andra i tråden. Gör en superbillig soppa och baka eget bröd. Går nog inte på mer än en femhundring. Alternativt att du bjuder på pastasallad med kyckling. Om du köper utländsk kyckling kan du få 1 kg för runt 50-lappen. Köp typ 5 kg. Lär räcka. Sen pasta, ost på extrapris, lite grönsaker så som majs, gurka, tomat. Kostar max 200 kr. Sen bakar du bröd och köper smör och ost. Kostnad ca 150 kr. Och kanske gör en dressing, typ 100 kr. Summa: 700 kr.
Jag hade blivit besviken om jag fått en fralla när det stod mat. Folk kommer antagligen också snacka en del skit om tillställningen efteråt istället för att se det som en trevlig stund, så ta till dig av våra råd.
Om du inte ens anser att ni har råd med den skrala budgeten så skulle jag kolla med föräldrar och syskon om de kan hjälpa till med typ 200 kr var eller liknande.
Det var verkligen inte billigt, jag ville bara illustrera vad mat kostar och hur dyrt det kan bli om man har en viss typ av mat!