• Fru89

BF juni 2017

elyse skrev 2017-02-05 14:33:22 följande:

Varför ska du ha en sådan nu? Som gravid förra gången hade jag 85C nån vecka innan BF. När barnet kommit och amningen kommit igång hade jag 75E.

Varför inte? Jag kan ändå inte ha mina gamla bh:ar så då kan jag ju lika gärna köpa amningsbh:ar o prova mig fram eftersom det är den modellen jag kommer använda när bebis kommer. bh:ar med bygel sitter alldeles för obekvämt och får inte rätt stöd av andra modeller.
  • Fru89

Halloj. Min rygg har börjat säga ifrån. Har ett jobb med mycket lyft o bära och även böjningar till golv flera miljoner (känns det som) gånger dagen. Har svårt att be om hjälp många gånger då jag inte alltid har tillgång till kollega.

Har ni några bra ryggövningar, tips/idéer på hur jag kan stilla smärtan? Det sitter främst i ryggslutet. Salvor, téer, värmedynor, akupunktur, ALLT är välkommet. Haha ;)

Och JA jag tänker på hur jag böjer mig ner till golvet och använder mig av benen :D

Puss o kram till er alla på Alla Hjärtans dag!!

• Fru89
    Oktober23 skrev 2017-03-06 05:34:36 följande:

Hej alla gravida!

Hur går fet för er? Vi har ju inte hörts på ett tag. Vilken vecka är ni i och hur mår ni?

Jag själv är i vecka 25 och mår bra!

Vi gick in i vecka 26 i går och mår alla tiders. Har en tjej full av energi i magen som gör sig påminnd i stort sett hela tiden. I går började fötterna svullna, så får väl dra iväg o köpa stödstrumpor i veckan o se om det hjälper. :)
  • Fru89

Ska åka till Gekås (Ullared) i helgen och bland annat gå igenom barnavdelningen för att se om jag hittar något. Någon som varit där nyligen och har tips på vad jag ska köpa när jag är där?

• Fru89

Jag tänkte börja lite smått att tvätta kläder, sängkläder och filtar. Har köpt parfymfritt tvättmedel och tänkte hoppa över sköljmedel helt o hållet. Men hur mycket annat borde jag tvätta innan vi använder det till bebisen? Tvättar ni även inköpta gosedjur tex?

• Fru89
    elyse skrev 2017-03-21 21:41:29 följande:

Tänk på att använda parfymfritt till hela lilla familjen.

Saker som barnet kommer att vara direkt nära, som en snuttefilt, har jag tvättat. En nalle som till en början bara är prydnad i hörnet av sängen tvättar jag inte till att börja med.

Ja men precis, tanken var att tvätta alla våra kläder i parfymfritt framöver. Sen tänkte vi även försöka sova med filtarna som bebisen ska använda så det luktar "mamma o pappa" om dom.
  • Fru89
    Emma118 skrev 2017-04-17 21:03:43 följande:

Hej - hur mår ni alla så här sent i graviditeten?

Jag är i v 32 och har börjat känna mig väldigt tung och less, svårt att gå pga foglossning vissa dagar och väldigt ont i höger sida andra dagar. Kräks på nätterna p.ga uppstötningar och börjat känna mig lite nedstämd helt plötsligt efter en lätt graviditet hittills.

8 veckor till känns som en evighet!

Är i vecka 32 o har precis gått på ledighet med graviditetspenning och förbereder mig nu mentalt på att bli mamma. Känns konstigt! Jag har ganska mycket sammandragningar, foglossning som spökat längre o såklart inte blir bättre ju längre i graviditeten vi kommer. Tror dessutom att bebisen har vänt sig med huvudet nedåt, för jag tycker det känns som en annan typ av tryck nedåt nu som jag inte känner igen sen tidigare. Ska till barnmorskan på torsdag, så ska bli spännande o se vad hon säger :)
  • Fru89

Skulle behöva lite råd (ja, ja, jag borde ringa förlossningen men vill inte ringa i onödan så vill se vad ni säger först som eventuellt har erfarenhet)

Lite av slemproppen släppte på förmiddagen. Sen har jag haft sammandragningar med 8-30 min mellanrum sen dess. Dom gör inte ont eller så, o jag är inte den som oroar mig i onödan så jag känner inte att jag behöver ringa in till förlossningen. Någon som varit med om liknande? Behövde du åka in? Hade det hänt något vid kontroll, öppnat dig eller så? Startade förlossningen?

Är i vecka 32, så bebisen får gärna stanna några veckor till.

Drar mig för att ringa. Vill inte komma in pga täta sammandragningar o så kanske det inte visar något om barnmorskan skulle göra ctg på mig...

• Fru89

Precis kommit hem efter kontroll hos barnmorskan. Hon trodde dom ökade sammandragningarna och att lite av slemproppen släppt var pga att bebisen vänt sig nedåt o påverkat tappen och livmodern. Alla prover såg bra ut o vi växer och går upp i vikt som vi ska både jag o bebisen.

• Fru89

Har nu en så gott som fixerad bebis. Huvudet gick fortfarande att röra lite på sa barnmorskan. Jag har nog inte riktigt förstått hur nära det faktiskt är tills bebisen gör oss sällskap i livet. Kunde väl aldrig tro att graviditeten skulle gå så fort som den har gjort och att jag skulle få må så bra som jag ändå har gjort.

Hur har ni andra det nu på slutet? :)

Svar på tråden BF juni 2017