• Madde87

BF juni 2017

Cacek skrev 2017-01-27 23:00:34 följande:

Jag väntar en liten pojke, men ja det känns som jag är den enda hehe xD

Kul! Ja vi får väl se om det dyker upp fler. Snart bör alla rul vara klara! Så spännande :)
  • Madde87

Kommer inte att köpa skor. Det är väl skönare utan tänker jag. Strumpor och tossor räcker när man ska iväg :)

• Madde87

Känner mig också deppig och less på allt. Visst jag är även glad och lycklig emellanåt men just nu känns det hemskt och jag har börjat få ångest för förlossningen.

Usch jag vill inte detta längre. Jag vill vara smal och pigg så jag orkar busa och leka med min son. Känns som jag är världens mest hemska och tråkiga mamma :(

Känns skönt att kunna skriva av sig här för dessa känslor delar jag inte med nån annars.

• Madde87
    Emma118 skrev 2017-05-31 14:26:40 följande:

Hej - vad kul höra hur det går för er! Jag undrar om nån har erfarenhet av igångsättning? Ska bli igångsatt på måndag (om plats finns på förlossningen). Är jättenervös!

Var till barnmorskan idag, vecka 37+5, och blev skickad direkt till förlossningsläkare eftersom mitt SF mått ligger på 41cm (legat över tillväxtkurvan senaste tre besöken) samt jag har protein i urinen och lite högt blodtryck.

Förlossningsläkaren gjorde försök till hinnsvepning idag men sa att tappen är mjuk men sitter för 'långt bak'. Så nu blir det att jag ska kontakta förlossningen på måndag morgon och åka in för igångsättning med Cytotec (antar är Cytotec, hon sa läkemedel som man dricker i upp till 8 doser).

Någon som har erfarenhet av detta? Tips?

Jag blev igångsatt efter långvarig vattenavgång. Något särskilt du vill veta? Det brukar kunna bli en lång förlossning sägs det men min gick fort :)
  • Madde87
    Emma118 skrev 2017-05-31 21:53:15 följande:

Skönt höra att gick relativt snabbt för dig :)

Vilken metod använde de för din igångsättning?

Just denna Cytotec (läkemedel man dricker varannan timme ungefär) som jag läst lite skräckhistorier om...

Det är kanske olika beroende på vad man får då men detta hette oxytocin som är värkstimulerande.
  • Madde87
    Madde87 skrev 2017-05-31 22:10:05 följande:

Det är kanske olika beroende på vad man får då men detta hette oxytocin som är värkstimulerande.

Du kan ju alltid fråga om du inte kan få detta istället :)
  • Madde87

Jag har förvärkar men det har jag haft ett par veckor. Det är så många känslor nu när det närmar sig är skitnervös ena stunden och grymt taggad andra stunden haha. Har också tänkt på ananas idag ;)

• Madde87
    anyhere skrev 2017-06-06 13:48:30 följande:

Japp, men det är inte fostervatten utan det är flytningar. Om det vore vatten skulle det sippra hela tiden vilket det inte gör.

Har dock inte ringt för värkarna eftersom det nu har stannat av :(

Mitt vatten sipprade inte hela tiden det kom lite i omgångar. Och ja det var fostervatten :)
  • Madde87
    anyhere skrev 2017-06-06 15:03:21 följande:

Okej, det var det svaret jag fick av förlossningen iaf :/ ska till bm imorgon så får höra med henne :)

Vet du om huvudet är fixerat eller ruckbart?
  • Madde87
    anyhere skrev 2017-06-06 16:49:13 följande:

Senaste kollen var 23/5 och då var bebis ruckbar.

Då kan det vara bra att få kollat så det inte är fostervatten. Men kommer det inte mer så är det kanske bara flytningar då. Hoppas allt går bra :)
Svar på tråden BF juni 2017