• Filli89

BF juni 2017

Var på rul igår och vi såg en frisk flicka, dock har jag haft värkar sedan torsdag kväll så åkte in och d såg inget konstigt förutom värkarna, åkte in igen idag eftersom d blev mer intensivs och läkaren såg att tappen börjat öppna sig tyvärr, är inlagd nu, strikt sängläge. Fått antibiotika eftersom d såg att sänkan var en aning hög så kanske en infektion som orsakar detta. Träffar läkaren imorn så Gud vet hur detta kommer gå v19.

• Filli89
    elyse skrev 2017-01-28 21:11:32 följande:
    Åh. Jag tänker på dig.

Själv har jag "bara" sammandragningar några gånger om dagen. Ska tydligen vara vanligare när man redan varit gravid tidigare.
    Aha nej detta är typ förlossnings värkar som startar tidigt, inga värktabletter lr morfin hjälpte mot värken, mensvärk ggr6 typ som ökar ju mer man öppnar sig o då klarar jag ändå mensmärtor (har endo) men detta var värre o d kommer typ var 6 minut. Värken har avtagit efter antibiotikan så antar att d är en infektion som gjort att tappen börjat öppna sig, ska få en till kur nu om en halv timma så vi får se. De har tagit test på cervix så man får veta vad d är för infektion oxå, jag som knappt vågar äta något åker ändå på de skumt nog.
  • Filli89
    Newbie84 skrev 2017-01-28 23:51:12 följande:
    Åh tänker på dig, blev inlagd min förra graviditet men i v30 med strikt sängläge då tappen öppnade sig. Håller tummarna!
    Aah tack .. ja d är ju d som känns surt att d är så tidigt så går inte o rädda bäbisen om hon inte håller ut ett par veckor till. <3
  • Filli89

Blev utskriven idag från sjukhuset. Infektionen sänktes och tappen stängdes en bit, fick två veckors sjukskrivning (snålt) men d sa att mvc skulle ta över om d behövs mer. På ett känns det underlättande om d anser att jag klarar att jobba (inte för att jag kommer göra d ändå men men) så nu får ja knappt byta strumpor själv av maken. Vet inte hur länge man ska hålla andan så här men en dag i taget iaf. V20 idag så vi får se om vår flicka orkar kämpa.

• Filli89

Alltså tjejer denna graviditet har inte varit rolig från v18 till 21 har jag stått i limbo, de visste inte om min tapp skulle hålla, fick operera in ett akut cerklage som inte höll, tack Gud så upptäckte vi det, så vi åkte in igen så var d villiga o göra om operationen. Nu har vi varit på kontroll o den sitter bra o tappen har växt o stängt sig igen från o vara 1.5 cm när den ska vara 4,7 hade dessutom börjat öppen mig o fosterhinnan hade börjat bukta ut, var på kontroll i torsdags och andra läkaren som gjorde om cerklaget fixade d bättre så tappen har växt nästan fullt ut tillbaka och fosterhinnan har gått tillbaka. Det har känts som jag varit i en mardröm, varje dag var d nytt besked."hon kanske klarar sig, kanske inte, det ser inte bra ut, kan gå hursomhelst" var d vi fick höra. Var i sjukhuset cirka tre veckor sammanlagt. Nu äntligen har ja börjat andas ut lite, går in i v23 på onsdag, och just då i v18 trodde ja aldrig de. Nu tar vi dag för dag och mkt vila, ju längre hon stannar desto bättre.

• Filli89
    elyse skrev 2017-03-09 19:29:37 följande:
    Fundera över möjligheten att dryga ut lov och studiedagar på förskolan. Och om du ska jobba deltid och vill skydda din heltids-SGI med föräldradagar. Jag har jobbat 80-90% och inte skyddat.

Planen är ca nio månader var. Jag börjar med semester i juli och tar dagar med start i augusti. Fyra dagar i veckan.
    Förlåt att jag lägger mig i, men förstår inte hur du menar? Sgi skyddas ju om du jobbat 6 månader bakåt från BF? Vi alla har väl Bf runt juni då är ju alla sgi skyddade om man jobbat fram till januari?
  • Filli89
    elyse skrev 2017-03-14 20:30:01 följande:
    Jaha... Låter fullt logiskt. Det är vårdpersonal inom kvinnohälsa och neonatal år som framfört den här "teorin" till mig. Inte så jag tror stenhårt på det, men antar att de baserar det på egen erfarenhet. Vi får se om det stämmer här - vi är ju inte säkra, men lutar åt det ena. Å andra sidan spelar det ingen roll egentligen. Hade varit mer spännande om det fanns sju-åtta kön. :D
    Hehe vad roligt att du nämner det. Var hos bm idag för tillväxt kontroll. Då frågade jag bm gällande hjärtslag och vad som sägs, och hon sa då att hon sett ofta att tjejer har fortare slag än pojkar, hon har jobbat i mama Mia i 15 år o sett massa gravida genom åren.
  • Filli89
    Newbie84 skrev 2017-03-21 20:12:51 följande:
    Jag vet vilken jag vill ha denna gång och tänker att jag beställer runt v30 om det inte dyker upp något bra erbjudande. Vissa vagnar har lite leveranstid så det kan man ju alltid kolla upp. Sist beställde vi vagn från Holland, så ett tips om du vill ha en holländsk vagn (bugaboo, joolz) vi fick våran inkl tillbehör 6000kr billigare :)
    Jag fick min förrigår från Holland. Buggabo donkey för cirka 1000 euro nästan 3 tusen billigare än Sverige, o massa andra erbjudande till. Super hemsida faktist:)
  • Filli89
    Strudel skrev 2017-03-23 19:58:30 följande:
    Vad var det för hemsida ni har beställt från Holland? Vi var inne på mypram.se där man kan beställa vagnar från Tyskland, Teutonia Be You Elite heter en jag kikade på där man kan välja olika trevliga tyger på sittvagnen. Frågan är ju om man vågar beställa sånt på nätet, vad gör man om någonting går sönder på vagnen liksom. Klurigt!
    Jag beställde från babyplus.nl, mkt bra sida och bra service. Jah tycker det är värt det för beställde donkyn o den kostar nästan 3 tusen mindre än svenska priset, köpte även massa suffletter, babyskydd +Isofix för priset av vad bara vagnen går på i Sverige. Kollade med några som skickat tillbaka vagnen vid skada osv o även d har gått smidigt, 3års garantin gäller även där iaf för donkeyn.
Svar på tråden BF juni 2017