BF juni 2017
Hej (igen) nu har jag startat en ny tråd som heter BF 4-11 juni 2017.
Gå in o skriv ett litet "hej" om du vill vara med så den läggs till i dina favorittrådar :)
Hej (igen) nu har jag startat en ny tråd som heter BF 4-11 juni 2017.
Gå in o skriv ett litet "hej" om du vill vara med så den läggs till i dina favorittrådar :)
Plussade igår! Efter en veckas sen mens.
Jag har 2 barn sedan innan och det är sambons första.
Vårt 8e försök som äntligen tog sig.
Beräknad till slutet på juni, bor i Nyköping.
Ska ringa bm imorgon tänkte jag.
Ni som är illamående. Testa Postafen (åksjuketabletter). På mig funkar det jättebra. Tar en på kvällen när jag går o lägger mig och morgonen efter är jag inte illamående. Men måste stödäta lite för att inte bli för hungrig innan lunch (blir illamående av hunger) har med mig tabletterna i väskan ifall jag behöver ta en till under förmiddagen.
Annars testa åksjukearmbanden ist för ta massa tabletter :)! Dom funkade faktiskt :)
Alltså, det slog mig precis att jag har en tuff uppgift framför mig. Vi har berättat för föräldrarna samt våra syskon nu (är i vecka 9) ååh dom blev så glada. Men...
...Det jobbiga är att berätta för min allra närmsta vän. Hon har nämligen försökt få barn med sin sambo i snart två år utan att lyckats mer än en graviditet som slutade i utomkveds. HUR ska jag lägga fram det för henne att jag är gravid? Har ni några förslag? Jag vet att hon kommer bli glad för min skull, men innerst inne kommer hon rasera. Hjälp!
Åh vad jobbigt.. jag var i samma sits som din vän är för ca 3-4 år sen. Jag och min dåvarande jobbade på bebis men det gick inte. Mina vänner visste om det såklart, och när mina vänner blev med barn blev jag så otroligt glad! Självklart kändes det lite "orättvist", men samtidigt så är det livet, man kan inte göra något åt det. Jag skulle aldrig ta ifrån dom deras lycka, aldrig i livet. Jag glädjes med dom, och nu gläds dom med mig! :)
Finns det någon som haft ont i ryggslutet i tidig av graviditeten?
Jag har fått så ont i ena sidan av ryggen längst åt höger det strålar förstår inte varför.? Har du med så?
Går snart in i vecka 12 och har börjat lite smått att titta på barnvagnar men det är ju en enda stor djungel. Därför vänder jag mig till er. Och kanske främst ni som har barn innan och därmed även vagn.
Vad har ni för vagn? För och nackdelar med din vagn. Något tips att tänka på som ni själva kanske inte hade med i beräkningen när ni köpte m.m... Hit me!
Åh men då har vi bf precis dagarna efter varann! Går in i v 12 på lördag. Och min son är också född i mars 2015 :)