BF juni 2017
Insåg att våran tid för RUL om 1,5 veckor är när jag är 18+6, alltså nästan vecka 20. Är det ngn annan som har det så sent? OM det nu är så att ngt är seriöst fel känns det ju inte alls bra att det redan är vecka 20 då...
Insåg att våran tid för RUL om 1,5 veckor är när jag är 18+6, alltså nästan vecka 20. Är det ngn annan som har det så sent? OM det nu är så att ngt är seriöst fel känns det ju inte alls bra att det redan är vecka 20 då...
Tack då verkar det ju vara helt normalt.
Fördelen med sen RUL är nog att man kan se ännu mer ju längre man är gången så ska försöka fokusera på det positiva o inte oroa mig!
Hm det har faktiskt blivit mycket bättre för mig med gas och uppsvälldhet efter vecka 16 ungefär... kanske kan du testa om det är specifika saker din mage reagerar starkt på? Man kan ju bli känsligare för viss mat under graviditeten. Har även hört att vissa kosttillskott kan ställa till det, om du tar vitaminer eller ngt kan du ju också testa byta märke.
Jag har däremot fått sämre hy igen :( Det hade blivit mycket bättre mellan typ vecka 12 och 17 men den här veckan har det blivit dåligt igen.
Finns det någon mer som inte känner rörelser ännu? Är i vecka 18 men tror inte att jag har känt ngt alls hittils... Helt klart en anledning att oroa sig direkt jätte mycket :D
Jag känner ingenting ännu, inte som jag har kunnat koppla direkt till bebisen iallafall. Är i vecka 18+1. Var på rul igår och har moderkakan i framvägg så det kan ta upp till runt v 22 innan jag känner något enligt BM.
Har du varit på rul än? Annars kanske det är samma för dig :)
Jag har sen i fredags ibland så konstiga hugg/ minikrämpor/ blixtaktiga smärtor (svårt att beskriva) typ uppe i slidan, blir jätte orolig! Har försökt prata med min BM men väntar fortfarande på att hon ska ringa tillbaka mig.
Kan ju egentligen vara allt från växtvärk till att nerverna i livmodern går så långt att man känner rörelser så långt ner också.... Eller så är det ngt fel, min livmodertapp håller på ge upp eller ngn konstig infektion? Noooooojig!
Är det kansk någon av er som har känt ngt liknande?
Är 18+3 o livrädd för sent missfall :(
Jag har samma ibland. det är obehagligt men normalt, betyder att livmodern växer. :) men kan du inte släppa oron är det alltid bra att prata med sin bm. hoppas hon ringer dig snart :)
Vad roligt med så många positiva RUL upplevelser!
Var hos BM idag pga mina återkommande huggande smärtor i slidan typ. Allt verkar precis som det ska, är förmodligen bara den främre fogen som mjuknar och strålar ut. Fick även mätning av livmodertappen som var helt normal också, lång och stängd. Puuuuh så skönt!!!
Hon såg vid mätningen att moderkakan just nu sitter längst ner, hoppas den flyttar på sig.
Imorgon är det för oss dags för RUL! Spännande :) vi vill gärna veta vad det blir om man kan se det.
Kom på en sak, hur många av er har egentligen vaccinerat sig mot säsonginfluensa?
Min BM rekommenderade det ett tag sen men jag var inte så jätte peppad att göra det... Nu är det kanske ändå för sent?
Lyckad RUL idag, vi kommer också få en liten tjej :)
Så himla roligt att se bebisen! Blev också mycket mer verkligt för sambon.