• Fru89

BF juni 2017

Jojjo92 skrev 2016-10-16 14:02:10 följande:

Är det någon här som har berättat för familj eller vänner än? :)

Vi ska berätta i helgen som kommer (är i vecka 8 då) börjar blir jättenervös! :P
  • Fru89
    Smultronblomman14 skrev 2016-10-17 06:05:09 följande:

Hej jag plussade idag beräknad 21/6 med mitt andra barn, är 26år gammal. Våran dotter blir 3 i februari och ska nu bli storasyster om allt går vägen ????. Mår ni andra bra ännu? Inget illamående eller andra tecken?

Hittills har jag mått bra. Förutom ömma bröst/bröstvårtor, molvärk, stick/hugg i magen och mer trött än vanligt. Idag på lunchen började jag dock ana att illamåendet kan vara på väg då maten inte alls smakade och jag fick inte i mig allt. Är i vecka 7 (6+2)
  • Fru89

Mitt illamående har dragit igång. Värst på morgonen och jag måste knapra i mig knäckebröd innan jag kliver upp. Får leva med smulor i sängen ett tag...

Så fort jag blir minsta hungrig under dagen kommer illamåendet tillbaka och jag får gå o småäta nötter och saltlakrits. Det börjar bli svårt att smussla med hemligheterna för kollegorna (jobbar i butik så det är svårt att smita undan) går in i vecka 8 på lördag, så jag får väl stå ut med det här en månad till ungefär

• Fru89
    Jn1 skrev 2016-10-20 11:19:42 följande:

Jag är likadan. Småäter ofta för att lindra illamåendet, oftast frukt och nyponsoppa.

Jag läste på Livsmedelsverkets hemsida att man inte bör äta mer än 50g lakrits per dag, så du vet :)

Åh nej, du skojar?! Lakrits är ju typ bara det jag får i mig... Fan
  • Fru89
    Bebissugen123 skrev 2016-10-20 21:59:57 följande:

Tack och tack!:D skall bli så spännande!! Men nu vill man ju bara att veckorna ska gå till v.12:))

Ja men gud! Tiden går sååå långsamt! Jag vill ju kunna vara säker (efter vecka 12) o kunna börja handla kläder/saker (lovat mig själv att det första som köps till bebis är något jag kan ge i julklapp till min man) det känns som en evighet dit!
  • Fru89
    Elvi1987 skrev 2016-10-21 17:44:48 följande:

Hej! Grattis till alla plus! :) Jag har precis gått in i vecka 7, bf 17 juni. Det är första barnet så det känns väldigt spännande och kul! :) Jag har fått tid för inskrivning 22 november, verkar senare än de flesta?

Jag känner nästan inga gravidsymtom alls och är väldigt sugen på att träna. Jag spelar fotboll och gillar att gå på högintensiva pass på Friskis. Vissa skriver att man ska träna på som vanligt, andra att man redan tidigt bör undvika högintensiva pass och för mycket hopp och dylikt. Hur gör ni andra med träningen?

Det är så olika från landsting till landsting. Jag ska på inskrivning den 18 november ( hälsosamtal på måndag) och jag går in i vecka 8 i morgon. Går alltså in i vecka 13 dagen efter inskrivningen.
  • Fru89

Hej vecka 8 :) men hur ska jag klara av väntan till det börjar bli "säkert" o man kan njuta mer? Lika lång tid som jag vetat att jag är gravid, lika lång tid är det kvar till vecka 12 (plus ett par dagar till)... Åååh suck!

Idag ska vi i allafall avslöja för den blivande farfar'n (o farmor) på sin födelsedag, deras andra barnbarn. Och i morgon för min mamma som har kalas (fyllde förra veckan) och hennes sambo, deras första! Ååh jag är så nervös o spänd o förväntansfull på samma gång! Ska bli spännande o se deras reaktioner :)

• Fru89

Åååh typiskt! Min barnmorska var sjuk idag så det blev inget hälsosamtal. Vi skulle kombinera det med inskrivningen den 18/11 istället... Åååh vad lång väntan!

Jag o mannen blev dock sugna på att försöka få till en vul i stället innan inskrivningen.

• Fru89

Godkväll! Känns som att tråden börjar bli ganska stor (även om det är väldigt roligt att ta del av så mångas tankar och funderingar) så jag tänkte om det fanns intresse att starta en till tråd? Det finns ju en som heter Bf 27maj-3juni. Så jag tänkte förslagsvis att den nya skulle bli "BF 4juni-11juni"?

Svar på tråden BF juni 2017