BF juni 2017
Nån mer som är sjukt trött på dagarna? Sitter på jobbet o håller på att somna. Är i v 7. Beräknad 3 juni. Från gbg. Inget illamående än o inte ömma bröst.....
Nån mer som är sjukt trött på dagarna? Sitter på jobbet o håller på att somna. Är i v 7. Beräknad 3 juni. Från gbg. Inget illamående än o inte ömma bröst.....
Är de någon mer som sover sjukt dåligt? Idag vaknade jag med en sån sjuk ryggont liknande träningsvärk i svanken?
Jag! Sover ca 3h per natt. Är alldeles slut :(
Hej!
Jag är gravid i vecka 12 och har så sjukt svårt att sova på nätterna. Känns som om jag sover knappt. Tror att de är stress eller något. Har nu funderat på att sjukskriva mig via läkare för att de inte är hållbart. Är de någon mer i samma sits? Eller varit sjukskriven för samma sak?
Vart på kub test idag. Fick sannolikhet 1 på 3100 för downs, tyckte det var bra tills en vän sa att hon fick 1 på 20.000. För övrigt är jag 26 år gammal. Nån mer som fått liknande?
Jag jobbar som biolog på ett kliniskt genetiskt lab (dit bla fostervatten skickas för analysering av de vanligaste trisomierna) jag jag därför sett mycket olika kub resultat som indikator och 1:3100 är inget resultat som hade oroat mig personligen. Här där jag jobbar är en risk på mer än 1:300 gränsen för att få göra nipt. Är risken större än 1:50 så tas ett fostervatten prov där man gör en enkel snabb analys, är den normal och man har en risk högre än 1:50 så går vi vidare med en djupare analys för att försöka hitta andra avvikelser som inte är trisomi 13, 18 eller 21.
Så som sagt kub är ju bara en sannolikhet men jag skulle säga att sannolikheten är låg, inget oroande ur mina ögon. Sen kan man ju inte hjälpa om man är orolig ändå, tror det är en del av graviditeten. :)
Styrkekramar! Har vart med om samma, nästa gång går det vägen!! Kramis och ta hand om er
Ni som ska/har gjort KUB, vilken vecka kommer ni göra / gjorde ni det ?
Jag ska göra KUB nästa fredag och kommer då vara i vecka 13 (12 + 2).