• Onemore

BF juni 2017

klaraPee skrev 2016-11-20 11:26:16 följande:

Hej igen. Känner att jag vill dela med mig av detta. Skrev ju för någon dag sedan att jag var hos en privat bm för att göra ett vul för att jag ville veta om allt var okej. Hon konstaterade då snabbt att graviditeten avstannat pga embryot var för litet jämfört med veckan jag var i. Dagen efter fick jag en tid hos gynmottagningen på lasarettet. Där fick jag träffa en överläkare som undersökte mig och menade att det inte alls behöver betyda att graviditeten avstannat (!). Gulesäcken var kvar och allt såg fint ut, förutom det lilla embryot. Han hade också en teori om att det kunde röra sig om partiell mola. Chansen att embryot skulle fortsätta leva var ungefär 40%. Han kallade på sin kollega som också fick undersöka mig och kunde också konstatera samma sak. Jag fick göra ett HcG prov och läkaren ringde tillbaka samma dag och sa att provsvaret visade 23000 i HcG, bra enligt honom. Fick även en ny tid för undersökning nu på torsdag. Så här är jag fullt ovetandes om någonting (med alla grav. Symtom kvar...). Vill bara att det ska bli torsdag så jag får veta vad jag ska bearbeta!

Hej! Oj, vad förvirrande att de säger olika saker. Men jättebra att det fortfarande finns en chans att det kan gå bra! Hoppas du får ett positivt besked på torsdag!
  • Onemore

Hej! Jag är i vecka 9 och undrar lite hur ni andra mår/mådde runt denna veckan? Jag känner nämligen ingen molande värk längre och inte heller ömma bröst. Dock är magen svullen och jag är väldigt hungrig och trött. Får dovt illamående sent på kvällen eller när jag inte ätit på länge. För det mesta tänker jag positivt, att allt är bra, men det är också svårt när man ännu inte fått se det lilla livet. Det här är också första gången så man har ju inget alls att jämföra med. Den här ovissheten är inte riktigt min grej, men det är ju som det är och samma för alla. Ska på ultraljud vecka 11 i alla fall vilket ska bli skönt :)

• Onemore
    mammasusan skrev 2016-11-22 15:36:36 följande:

Mår toppen hade mest symptom veckan före plus efter det har symptomen sakta minskat. Det enda som märks är den växande magen ingen molvärk/växtvärk, ömma bröstvårtor men inte själva brösten om jag inte klämmer på dem är i vecka 10 (9+4) & så här såg magen ut i söndags

Känner mig sprickfärdig redan, brukar vara platt annars

Hej! Oj ja det är ju mer än vad min mage växt, även om min också blivit lite större. Beror kanske främst på svullna tarmar och lite extra mat pga extrem hunger :P men ändå, det hör ju till :) men vad kul att se sådan stor skillnad redan :)
  • Onemore
    LinneaM93 skrev 2016-11-22 14:20:13 följande:

Hej, oroa dej inte. Jag är på vecka 10 och känner typ ingenting (förutom ont i brösten och yrsel). Många säger att det är normalt runt ca v.9-11 att man har "spöveckor" då man inte känner någonting alls. Svårt att inte tänka så mycket, men man får försöka :)

Vad skönt med någon mer som inte känner så mycket nu. Ja, funderade på om det kunde vara lite "spökvecka" nu, så kan det nog vara då. Nä, det är inte lätt men man får bara försöka som sagt. Tack :)
  • Onemore
    mammasusan skrev 2016-11-22 18:08:02 följande:

har inte ätit mer eller mindre än så länge men tar progesteron 3ggr/dag som säkert gör sitt. Magen kom fort förra gången med & den här gången snabbare ändå

Okej :) (menade ju såklart förövrigt att jag har ätit lite mer än vanligt det senaste) :)
  • Onemore
    SoMe skrev 2016-11-28 15:23:57 följande:

Tror spökveckorna är här. Känner mig helt ogravid och bara degig. Magen är liksom inte där riktigt ännu. På kvällarna är den ju större, men på dagen ser jag mest lönnfet ut hehe.

Just mtp att jag varit med om MA och nu läser så mkt om dte är det ju inte heller utan att man börjar fundera i de banorna. Såg en levande bebis senast för prick en vecka sedan när vi skulle gjort moderkaksprov, och därefter kände jag den vid några tillfällen som små "fluppar" vid läggdags i förra veckan. men från helgen ingenting. 13+3 idag. Nån mer som tror sig vara i spökveckorna?

Jag tror också jag är det. Svullen mage är det enda just nu. Tycker jag börjar se gravid ut på kvällen :) (även om det mest är tarmarna, men ändå). Lite extra hunger kvar kanske men det har också lugnat sig. Är i vecka 10. Ska äntligen på ultraljud om en vecka och bara hoppas allt är bra där inne och att det bara "spökar". När jag läst om spökveckorna så har jag läst att de är kring vecka 12. Mitt började redan i vecka 9 lite men det kan säkert vara olika försöker jag tänka :) vad häftigt att du känt av den redan :)
  • Onemore
    Elvi1987 skrev 2016-11-28 18:03:06 följande:

Hej!

Stora kramar till er som fått missfall! Jag är själv väldigt fundersam på hur min graviditet går. Jag har knappt haft några symtom under hela tiden och är nu i vecka 12. Jag har inte velat berätta för folk förrän jag fått det bekräftat att allt ser bra ut och att jag fortfarande är gravid. Jag tänkte att jag skulle få detta bekräftat vid kub-testet. Jag har dock fått tid för kub en dag jag absolut inte kan och det finns ingen annan tid att välja på (bor i Uppsala).

Är det någon som har något tips på hur jag ska göra eller finns det någon annanstans att vända sig? Jag måste inte göra kub-test, det skulle räcka med ett tidigt ultraljud, men de verkar inte göra det utan särskild anledning.

Jag vill inte hålla det hemligt så mycket längre utan skulle så gärna vilja få bekräftat att graviditeten inte avstannat och att allt ser bra ut.

Trevlig kväll till er alla!

Hej! Finns det någon privat klinik i uppsala? Eller kan man kanske få gå på en annan mödravårdcentral än den du tillhör, t.ex i en närliggande ort? Hoppas du kan få till en tid :)
  • Onemore

Liten uppdatering från mig som varit lite nojig pga mina få symptom... Igår var vi äntligen på ultraljud och fick se ett litet liv som rörde sig och ett hjärta som slog :) jag som varit så osäker, men nu vet jag att man kan må såhär bra tidigt i graviditeten och att allt ändå kan vara som det ska :) vecka 12 är snart förbi också, vilket också känns bra. När det är första gången så är det svårt att veta hur det kan/bör kännas i kroppen, och jag kunde inte riktigt tro på detta eftersom jag inte kände så mycket. Men nu kan vi bara njuta av detta och längta framåt! :)

• Onemore
    mammasusan skrev 2016-12-06 10:34:03 följande:

Jag väntar nr.4 men nr 2 via magen & mår ungefär som vanligt förutom en växande mage. Så visst kan man vara gravid utan större symptom varit på 4 vul så jag vet att bönan mår bra går in i vecka 13 på fredag.

Ja man kan visst det! Kroppen är fantastisk :)
Svar på tråden BF juni 2017