BF juni 2017
Hej igen. Känner att jag vill dela med mig av detta. Skrev ju för någon dag sedan att jag var hos en privat bm för att göra ett vul för att jag ville veta om allt var okej. Hon konstaterade då snabbt att graviditeten avstannat pga embryot var för litet jämfört med veckan jag var i. Dagen efter fick jag en tid hos gynmottagningen på lasarettet. Där fick jag träffa en överläkare som undersökte mig och menade att det inte alls behöver betyda att graviditeten avstannat (!). Gulesäcken var kvar och allt såg fint ut, förutom det lilla embryot. Han hade också en teori om att det kunde röra sig om partiell mola. Chansen att embryot skulle fortsätta leva var ungefär 40%. Han kallade på sin kollega som också fick undersöka mig och kunde också konstatera samma sak. Jag fick göra ett HcG prov och läkaren ringde tillbaka samma dag och sa att provsvaret visade 23000 i HcG, bra enligt honom. Fick även en ny tid för undersökning nu på torsdag. Så här är jag fullt ovetandes om någonting (med alla grav. Symtom kvar...). Vill bara att det ska bli torsdag så jag får veta vad jag ska bearbeta!