babyijuni skrev 2016-12-19 13:09:42 följande:
Haft väärldens drygaste morgon och förmiddag.
Vaknade gick på toa, pappret heelt rosa!
PANIK!
ringde speciallist mödravården. De första hon fråga var om vi hade samlag igårkväll, ja de hade vi sa jag. Då kan du vara lugn, heelt normalt då vi är så sköra i en graviditet. Okej, sa jag och blev lite lugnare.
Sen var jag på toaletten här på jobb, ut kommer de en liiiten lite rosa klump o fortf rosa när jag torkar mig. Hände exakt samma gången efter. Blev livrädd för klumparna. Ringde gyn akuten. De sa sålänge jag inte har ont eller feber och att de blir mer som en blödning var inte de oroliga. Någon mer än jag som råkat ut för detta? Fine med de rosa, men just de där små små "klumparna".
Allt var ju såå bra i fredes på KUB och där ligger en frisk bebis, så de ska väl mkt till för att de ska hända ngt nu liksom. Jag har verkligen pustat ut sen i fredes och kännt mig riktigt glad för första gången under hela graviditeten.
Kan tillägga att jag var på toa nu precis, ingen "klump" eller rosa. Hoppas nu det håller i sig <3
Under v6-10 så kom det blod efter varje samlag/orgasm (första gången var det blodklumpar). Var på kub och fick en sprattlande liten krabat i v13 så det blev inget missfall iaf.
Det har lugnat ner sig nu och kommer inte längre blod efter samlag. Vi hade inte så mycket samlag under de där veckorna för det var ju läskigt ifall något skulle hända men en dag så slutade det.
Så prova igen om ett tag, ni ska ju inte behöva leva i celibat resten av graviditeten, det är ju inge kul xD