Summers skrev 2017-06-10 00:24:14 följande:
Hej på er, nu var det längesedan jag skrev.
Tänkte ge mig på en uppdatering ifall det finns någon i samma situation..eller kanske varit någon gång.
Torsdagkväll, natten till fredagen så gick plötsligt vattnet när vi skulle gå och lägga oss. (V.38+1)
Bäbis huvud är fortfarande rörligt, så vi ringde in till förlossningen som sa att vi skulle komma in direkt. Man vill inte ha mig gåendes mer än nödvändigt då det finns risk för navelsträngframfall när huvudet inte är fixerat vid vattenavgång. Hon sa även att vi troligen blir inlagd..så ta med den packade väskan.(Som vi inte hade packat;D)
Så..nu ligger jag inlagd och får inte kliva upp för annat än toabesök osv..och då ska jag larma direkt efter så de kan kolla hjärtljudet.
Vi bara väntar o väntar på att värkarna ska dra igång men inget händer..
Det är nu 24h vi legat på rummet..de sista dom sa var att om inget händer så kommer dom sätta igång mig imorgon lördag, då det gått 2dygn.
Jag hoppas sååå att det kommer igång av sig själv, har aldrig varit med om igångsättning men heller inte hört så mycket positivt om det:/
Kan tillägga att jag är omföderska, tredje barnet.
Då är de ju också vanligt att barnet är rörlig in i det sista.
Är åtminstone evigt tacksam över att ha världens finaste sambo vid min sida..han försöker verkligen stötta o peppa mig. Nu ska jag försöka sova/vila lite, och hoppas på att värkarna drar igång.
Sorry för novellen hurrni, ville nog skriva av mig lite också:)
Jag var också nervös för igångsättning men hade en jättebra upplevelse med igångsättning i måndags, då mitt första barn föddes :)
Började kl 9, första värkar kl 14 (väldigt milda), började bli jobbiga värkar först kl 20.30, började krysta kl 22, bebis född kl 23.
Använde ingen smärtlindring ens, allt gick så väldigt smidigt och bebis vägde 4910 kilo!
Jag fick först Cytotec 'shots' att dricka varannan timme för att få livmodertappen att mogna, efter två shots gick mitt vatten och värkar började. Fick sedan värkförstärkande dropp (oxytocin) som barnmorskorna reglerade så att jag hade 4 värkar per 10 min.
De ökade dosen närmare kryststadiet, vilket kändes skönt för fick komma till "den roliga biten" snabbare.
Genom att du är omföderska och vattnet redan gått så går hoppningsvis igångsättning ännu snabbare o smidigare för dig :)
Lycka till!