Inlägg från: anotherplace |Visa alla inlägg
  • anotherplace

BF juni 2017

Ta med massa å äta på skulle jag säga, haha, jag har varit vrålhungrig efter mina förlossningar, blir inte mätt på fikat eller typ maten man ätit måste äta massor :)

Jag vet inte om jag skrivit i tråden innan förresten så säger hej jag med bf 15 juni tredje barnet :)

Är 27, v 34+ nu och gick hem från jobb vid månadsskiftet jobba i hemtjänsten, dagarna går långsamt nu och ångrar mig att jag gick hem redan haha ????

• anotherplace

Vet inte själv hur de var vid andra barnet, om han fixerade sig eller inte, men läst många trådar och vanligt är väl att omföderska kan de fixera sig vid förlossningen, min bm har inte ens börjar kolla ännu, vet att bebis ligger långt ned med huvudet i v 32+ iaf då vi va på tul och de hade svårt att mäta för huvudet va så långt ned, men vet ej om bebis är fixerad för det, ska på tisdag till bm, vet dock också efter lösning att bara för de ligger långt ned betyder det inte att de kommer tidigare, jag tycker ju denna bebis kan komma v 37+0 är så trött på att vara gravid, blivit så känslig å trött nu i slutet, jobbigt att roa de andra små barnen när allt man vill är typ att sova, kommer säkert gå över för första gången haha

• anotherplace

Jag har med mensvärk till och från, haft i ca 2-3v nu, slemproppen lossnar till och från med, men kan ju återbildas, inte så mysigt,

Varit inne på fl för mensvärken sista april med då såg också allt bra ut tappen va 3cm och inte öppen inifrån, här har liten börjat sparka i revbenet,,, tredje graviditeten och aldrig varit med om de förut förbaskat ont gör det,, halsbränna på dagarna ibland, illamående på kvällarna med mer intensiva SD som kan hålla på ngr h, och även stråla ut i låren, tar Alvedon och varmt bad då! Så har jag lyckats somna, ofta bebis trycker på nerver antar jag för de smärtar/hugger å ilar i underlivet, tror d er bebis som gör att de kommer slempropp med, vet inte om de kan röra huvudet så mycket långt ned att de lossnar haha, annars har min slempropp gått max 5 dagar innan de startat, nu är de sen v 31+,,

Jag är jätte spänd på om denna förlossning kommer starta som på mina grabbar eller om tex vattnet kommer gå, aldrig gått förut. Utan de har tagit de på fl när jag varit öppen 10, så skulle vara lite kul :)

• anotherplace

Har haft förvärkar sen v 34, de har börjat ändra karaktär en del, trodde jag skulle få åka in igår v 37+2, då de gjorde ont både i mage och rygg framåt eftermiddagen och kvällen väntade bara på att de skulle hålla i sig 20 sen mer ungefär. men efter hela dagen med värkar släppte de och jag lyckades somna, känner av lite vagt i magen nu med fast molvärk, nu får bebis dock inte komma för barnvakten till våra två andra ska göra radiojod behandling idag och vill helst inte kalla in någon annan som barnvakt då de bara är mina föräldrar som varit barnvakt! Kommer väl säkert gå över med denna fis så jag får ha dessa underbara förvärkar 2v+ med, :/ orkar knappt något längre vill typ bara sova haha!

• anotherplace

Druvan jag har inte känt något alls innan de starta med mina andra två, :) de kom 8 respektive 2 dagar innan bf så bara för man inte känner något innan tyder det inte på att man får över, jag tror ju jag kommer gå över för att jag har alla dessa besvär och förkänningar haha :) då det är helt nytt :)

• anotherplace

Jag ska med köpa annanas idag! Tror jag iaf, fast de är för jag är super sugen på det! Senaste dagarna är jag så fruktansvärt hungrig,, vet inte vad jag ska äta för inget mättar heller. Ätit typ 5ggr idag, ska snart steka bacon med haha! Jag har 11 dagar kvar till bf! Kommer ju lägga på mig flera kilo nu i slutet :D

• anotherplace

Hej alla!

Våran tredje lilla prins kom den 13, två dagar innan bf, en snabb förlossning, första värkarna vid 21 på kvällen inne kl 22:50 då öppen 5cm, kl 23:45 öppen 7, kl 00:50 kanske öppen helt med liten kant kvar vattnet gick vid denna undersökning och kl 1:27 är han född, 3300gram och 50cm lång! Imorgon ska vi in till BB igen för koll på bilirubin värdet som låg lite högt igår, även våra två andra pojkar har haft lite högt men inte behövt sola, får se hur det blir denna gång :)

Njuter för fullt av våra tre grabbar här hemma och jag lite extra med minst medan deras pappa har hand om de lite större (han har gått på semester då vi har nu till sista juli ihop) :D hoppas allas små mirakel kommer snart och grattis till er som fått :)

Svar på tråden BF juni 2017