• MiniV

BF juni 2017

Maklin skrev 2016-10-05 21:42:03 följande:

Well ladies! Min resa avslutades igår.

Först kom en blodig flytning på pappret, lite ljust rosa. Därefter kom molvärken i livmodern och på kvällen kom en riklig mens ut. Natten till idag åkte vi in på Danderyds sjukhus, där jag och min sambo förklarade symptomen.

Fick till svars att avvakta, åka hem och komma in idag - sagt och gjort.

Väl på sjukhuset började Niagarafallen av blod och klumpar men ingen smärta förutom i svanken upp mot ländryggen.

Träffade läkaren som gjorde vul och konstaterade att det inte var så farligt utan en "fin blödning". Hinnesäcken var kvar, men de såg ingen bebis. De kunde inte konstatera ett missfall, men jag och min sambo är övertygade.

Tagit blodprov för att mäta hormonvärdet, ska tillbaka nu på fredag och ta ett till blodprov. På fredag får vi alltså veta det vi redan vet.

Nästa vecka blir det koll igen!

Men, nu blir det att läka och sen påt igen ba!

Vad tråkigt att höra. Du verkar ha rätt inställning i alla fall. Hoppas det tar sig för er snart! Hjärta
  • MiniV

Hej hej, förresten! 

Jag tänkte hoppa in här och fira embryon med er! ;)

Jag plussade i måndags (BIM), men tror att jag hade sen ägglossning, tog ett digitalt test igår som visade 1-2 veckor. Så enligt senaste mens och 28 dagars cykel så ska jag ha en bebis beräknad till den 12 juni (kommer däremot plockas ut med kejsarsnitt, så vem vet när hen kommer)! 

Det blir vårt andra barn, jag är 31 och bor i Stockholm.

• MiniV

Jag tror jag hade samtal rätt tidigt med första (vecka 8 ringer en klocka), tror att jag ringde i v.6 då och lär göra detsamma den här gången.

Sist frågade hon också hur det kändes (ifall det var planerat kanske till och med?) och grattade! Kändes superbra. Ni som är förstföderskor: våga byt BM om ni inte trivs eller gillar bemötandet.

Jag kom inte ihåg att det kändes så mycket så här tidigt sist, men så var det ju ett tag sedan också! ;)

• MiniV
    Thullyn skrev 2016-10-08 13:27:01 följande:

Plussade för en vecka sedan och jag vet när jag hade ägglossning så enligt appen är det bf 12 juni 2017

Ett missfall i juli och oregelbunden mens så länge jag kan minnas och jag
    hade väldigt sen ägglossning, dag 28. så jag hoppas det ska gå vägen. 
    Längtan efter barn är stor och just nu har jag svårt att njuta av att veta att jag är gravid. Symptom, väldigt ömma bröst och vaknar tidigt
    Jag var mer trött veckan då ägglossningen var

Någon annan här som också haft väldigt sen ägglossning? 

Jag hade sen ägglossning!
  • MiniV
    Thullyn skrev 2016-10-09 11:34:47 följande:
    Hur sen ägglossning hade du? 
    Tror att den var en vecka innan bim... Brukar ha mitt på dock, men hade konstig blödning efter min mens den här gången. Trodde inte vi skulle plussa faktiskt.
  • MiniV
    Thullyn skrev 2016-10-15 09:26:57 följande:

Vilka här bor i Stockholm?  Glad

Jag bor i Stockholm!

• MiniV

Jag vill berätta för alla,nu! Men vi väntar nog till vecka 12, som förra gången. Sist var jag 12 fullgångna veckor på julafton - helt perfekt! :P

Min bästis visste från dagen jag hade plussat (med första), typ, men nu vet bara sambon.

Går gaaalet långsamt. Jag skulle ringt MVC i fredags men glömde, så jag ringer imorgon, när jag går in i vecka 7. Drömmer

• MiniV
    CarinElisabeth skrev 2016-10-17 16:02:24 följande:
    Hahaha, känner igen det! Förra veckan gick jag bara runt och kände efter hela tiden, typ "varför smakar kaffet på jobbet extra äckligt?" Och "jag har så konstig smak i munnen"...

vi bestämde oss också i september, prickade in två dagar innan ägglossning och sen var det klart :)
    Tunnelbanan är hemsk som gravid! Jag hade stora problem när jag väntade min första! Kaffet var mitt tecken sist, går dock bra den här gången!

Vi lyckades på andra försöket första gången och första försöket den här gången.
  • MiniV

Jag fick tid hos bm först den 7/11, då går jag in i vecka 10. nu tycker jag att det låter lite sent.

• MiniV
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-18 15:05:06 följande:

Jag sitter hos frisörer och färgar utväxten (bestämt sedan länge). Berättade faktiskt för henne om den nyupptäckta graviditeten då jag är orolig för allt. Hon sa att det absolut inte var någon fara mer än att håret kan reagera lite annorlunda på färgen pga hormoners. Hade ni också vågat? :/

Färga på! Frisörerna själva jobbar ju när de är gravida och jag har svårt att se att kemikalier som möter hårbotten skulle fördas ner till bebisen! Jag kommer fortsätta färga! Ska till frisören på tisdag! :)
Svar på tråden BF juni 2017