Inlägg från: EnBlivandeWestring |Visa alla inlägg
  • EnBlivandeWestring

BF juni 2017

Jag tror allt att det är min tur att hoppa in här Gravid BIM -2 men flertalet positiva test :) Imorgon tas CB-digital för att se ca vart vi ligger :)

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Starletz skrev 2016-10-05 18:40:36 följande:
    stort grattis! :D och välkommen hit till gruppen
    Tack :) Jag vågar inte helt tro det. Det känns helt sjukt, som att testen och min kropp (har haft symptom ca en vecka) håller på att luras med mig bara. Men det är kanske vanligt?
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    JAG ÄR GRAVID !!! Nu är det på riktigt, nu kan vi tro på det :D Jag är nu så fylld av känslor. Både livrädd och så fruktansvärt överlycklig

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    BaconAttityd skrev 2016-10-06 07:34:32 följande:

GRATTIS TILL ER ALLA <3

Har haft riktiga anfall de senaste dagarna... mina arbetskollegor hatar mig xD haha.. har någon annan märkt av dessa "känslo-anfall" .. ?

Jag har attackerat allt och alla verbalt för minsta lilla senaste dagarna
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Joma841 skrev 2016-10-06 08:03:14 följande:

Hej!

Vi väntar vårt första barn 8/6 2017. 25 år gammal.

Ett tidigt MF i Juni 2016.

Har inte känt något vidare ännu mer än liknande mensvärk, men det kommer väl.

Till dagens dilemma, jag älskar vin! (Eller gjorde haha) Har absolut inga problem med att inte dricka, men ska iväg med tjejerna i helgen på middag och lite aktiviteter med övernattning. Vet inte hur jag ska göra för att inte dricka och de ska komma på mig då jag oftast dricker ett glas vid tillfällen! de vet om att vi försöker men jag är inte redo att berätta för att det är alldeles för tidigt ännu.

Tips?

Hej :)
    Jag är nykter alkoholist och mitt bästa tips är att dricka någon annan god dricka utan alkohol eller koffein ur ett vinglas. Skåla med dem andra, gör allt som dem andra gör och tänk dig att dem imorgon vaknar upp bakfulla medan du vaknar upp, fortfarande gravid och hälsosam :D
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    LaceyLoo skrev 2016-10-07 06:23:48 följande:
    Jag ringde bm dagen efter vi plussade, hon sa att det var bra då de vill ses så tidigt som möjligt. Vi ska dit onsdag nästa vecka, då kliver vi precis in i v6 :)
    Jag var säker på mitt plus igår och ringde MVC direkt på morgonen. Jag fick lov att komma in redan idag men då jag känner att jag vill samla på mig mer frågor så ska jag dit på onsdag (om 5 dagar) för inskrivning
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Fru89 skrev 2016-10-07 07:21:41 följande:

Ok, men om det verkar som att dom vill att man kommer in ganska tidigt så kanske jag borde ringa idag då eftersom vi går in i vecka 6 i morgon.

Vad sa ni? "Hej jag är gravid" ? Hehe :P

Ja men det tycker jag :) Det vanligaste är mellan v8 och v10 men ibland vill dem ha in en tidigare och om tid finns så är ju det faktiskt skönast tror jag :)

När jag ringde så sa jag bara mitt namn och att jag hade plussat (vilka test jag plussat på) och att jag gärna skulle vilja komma på inskrivning. 
    Dem kommer ställa några frågor över telefon så som senaste mens, symptom och så och sen så får man chansen att snacka lite snabbt med sköterskan och får telefonnummer vart man vänder sig om man undrar över mer :) 

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    SaandraR skrev 2016-10-09 09:39:37 följande:

Någon som har erfarenhet av detta? :( testet är svagare idag.. Cb digital visade gravid 1-2 men att styrkan på strecket blivit svagare måste ju vara dåliga nyheter :/

Nej, allt beror på hur högs koncentrerat dina hormoner är i ditt urin. Oroa dig inte alls :D Jag trodde samma sak men fick sen reda på att det var jättevanligt. Är sträcket där så ska det vara okej :) Försök att inte testa dig var dag. Du är gravid, njut av det och vänta in ditt möte med BM så ska du få se att dem säger samma sak :)
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    SamsonS skrev 2016-10-09 09:35:34 följande:

När ringer man mvc? :P 6 år sen jag var gravid sist och då plussade jag i v8, så ringde ju nästan direkt då. Men känns lite väl tidigt att ringa redan i v4 :P

Jag ringde direkt när det visades på CB-digital (visade bara v 1-2) och MVC lät mig komma in redan dagen efter om jag ville men bad om nästa vecka. Vanligast annars är vecka 8-10 i de flesta kommuner (skåne 7-10 om du inte är förstföderska) men boka in tid kan man göra direkt så man vet när man ska dit :D Dem kan boka in i framtiden ju
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Var hos BM för första gången idag och hon räknade ut att jag är i vecka 5+ (så v 6). Vi pratade mycket om min oro (är en allmänt ångestfylld person) så hon sa att om jag ville kunde jag få komma in redan i vecka 9 (gratis) och ta ett VUL för att få se att där verkligen är någonting i magen så det blir mer verkligt. För trots alla symptom jag har så kan jag inte riktigt inse det. Det känns som att omvärlden har fått in det mer än mig och ändå gör jag allt jag ska för att behålla det, som på rutin och jag älskar redan mitt barn. Men allt känns så tillfälligt :(

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    jessi84 skrev 2016-10-12 10:50:24 följande:
    Va kul.

Familjen vill jag gärna berätta för tidigt ifall det skulle hända något.

Kan inte vänta till jul med att berätta något.

Måste klura ut när och hur vi ska berätta då vi inte ses för ofta. Ialla fall inte min familj.

Har en pojke på 19 månader.

Var bor du?
    Jag och sambon berättade för hans familj genom att skicka en bild på mig när jag håller en sparkdräkt för nyfödda där det stod "Vi ses i juni" på :D
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Jojjo92 skrev 2016-10-12 18:43:42 följande:
    Jag förstår precis hur du känner, är exakt likadan. Skönt att du får komma in på tidigt vul. Jag ska göra ett nästa vecka (6+2) men rädd att det kommer vara för tidigt för att se något.
    Jag fick välja att ha en tid när jag gått in i vecka 7 eller vecka 9. Jag ville vara säker på att jag ser något så väntar hellre två veckor extra :D
    Kärlek till er
Svar på tråden BF juni 2017