Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

BF juni 2017

Plussade i fredags morgon v 2-3 och ett till positivt test lördag morgon. Så antar att detta är sant :) BF 7/6 :) är i v 4+4.

• miamarina84

Vi började vår resa september 14 och nu september 16 fick vi se vårt första plus :) gjorde ivf i augusti som misslyckandes tyvärr o har ett äggplock inbokat v 45. Men ska avboka för nu r jag spontan GRAVID :)

• miamarina84
    LinneaLiamsmamma skrev 2016-10-04 22:21:40 följande:

Hej Linnea heter jag och är 27 år, har en son på 3 år sedan tidigare och förra söndagen plusssde jag igen efter ett tidigt missfall. Tjoho :)

Bf 2 juni och ska på första bm besöket imorgon. Dessvärre börjar jag nojja då jag har mått väldigt dåligt sedan dag 1 med öm mage ömma bröst illa mående osv men sedan i söndags har alla symtom försvunnit :/ så är lite orolig men inte fått något blödning, är i vecka 6 (5+3)

Någon med samma erfarenhet. Med sonen mådde ja relativt bra hela graviditeten så inte så mkt att jämföra med. :)

Hur gick det idag på mvc? Hsr du några symtom nudå?
  • miamarina84
    Fru89 skrev 2016-10-06 16:17:42 följande:

Ansluter mig till gänget. Och måste ju bara visa hur jag avslöjade vår graviditet för min man.

Tog första testet i lördags (2/10) fick ett svagt streck. Väntade två dagar och tog två olika test till som blev starkare. Tog sig på andra försöket och enligt mina beräkningar ska vi vara i v.4+5 nu.

Jag springer på toa tre gånger så mycket än innan. Har molvärk och stick/hugg i "magen" (värre framåt kvällen) svullna, knöliga, ömma bröst och fruktansvärt trött i perioder om dagarna.

Nu håller vi tummarna för att "den" trivs och bor kvar.... Och nej, jag kan inte hålla mig från att ta ett test i morgon igen för att se strecket bli ännu tydligare. Haha

Klockrent :)
  • miamarina84
    Snurran81 skrev 2016-10-08 14:06:46 följande:

Hej

Hoppas jag får hoppa in här. Plussade helt oväntat igår (mensen kom inte och jag befann mig på Gekås och köpte grantest där)

Bf 16/7

Mitt andra barn som är efterlängtat, försökt 2 år efter missfall så otroligt glad och rädd nu.

Från Uppsala

Vi har oxå försökt två år. Plussade precis på månaden :) grattis till er
  • miamarina84
    Snurran81 skrev 2016-10-08 14:33:03 följande:

Stort grattis till er också- första barnet?!

Ja det blir vårt första barn om allt går vägen :)
  • miamarina84
    Karesse skrev 2016-10-16 19:14:04 följande:

Har plussat nu i veckan. Har PCOS och fått remiss för IVF efter flera år av försök så visar jag plötsligt gravid på naturlig väg.. Är helt paff och såklart livrädd att det inte kommer hålla hela vägen men än är jag här.

Har inte berättat för någon mer än min sambo, han vill vänta tills ultraljud.. därför har jag ingen att prata med om alla upplevelser och hur det ska kännas. Är nyss fylld 28, inga tidigare barn.. följer gärna denna tråd :)

Underbart :) vi gjorde ivf i augusti och plussade naturligt i september och v 45 hade vi ivf nr två inplanerat. Mirakel kan ske tydligen <3
  • miamarina84
    tjej1988 skrev 2016-10-26 10:58:18 följande:

Själv plussade jag i torsdags förra veckan och går in i vecka 8 idag. Har försökt över 3 år att bli gravid med min man och vi skulle haft vårt första Ivf möte den 2/11 men nu blev vi gravida helt själva så nu blir det besök hos barnmorska istället.

Jag följer gärna med i denna tråden om jag får? ??

Själva gjorde vi ett misslyckat ivf försök i augusti o nu gravid naturligt :) vårt första plus ever , efter två års försökande. Grattis till dig :)
Svar på tråden BF juni 2017