Inlägg från: Päärlan |Visa alla inlägg
  • Päärlan

BF juni 2017

Bf 3 juni 2017. Gravid i vecka 6. Inga symptom alls förutom en jäkla mensvärk på kvällar och nätter. Annars ok hitttils!

• Päärlan

Är de någon som kommer att göra ett tidigt ultraljud v 8-9? Funderar på det men vet inte riktigt om de är skadligt eller inte. Vill göra de pga tidigare missfall..

• Päärlan
    ibis skrev 2016-10-03 21:40:42 följande:

Jag har ett bokat i v 8. Går runt och är orolig för att det inte är något i magen så måste göra det för min skull. Skulle aldrig klara av att vänta till riktiga ultraljudet.

Vet du om de kan vara skadligt? Tänker typ ljudvågor och att livmodern blir varm?
  • Päärlan
    Lillablåvalen skrev 2016-10-04 06:29:49 följande:

Jag vill också göra ett tidigt ultraljud, mest för att lugna ner mig själv. Vart kan man boka det? MVC? Måste man ha en särskild anledning? Hur gjorde du? När är "riktiga" ultraljudet?

Man kan boka de hos nån privat barnmorska, de har jag gjort. De vanligaförsta ultraljudet e vid Kub test (v.12)
  • Päärlan
    crizziepalm skrev 2016-10-04 10:41:34 följande:

Hoppar in här och hoppas inte jag får hoppa ut igen som jag fick göra i den förra gruppen BF feb.. Fick missfall men nu kör jag hårt med progesteron! Idag tog jag alldeles för tighta byxor på mig till jobbet Är 33 och bor i Göteborg. Har väldigt lite symptom ännu..

Hej! Samma sits som dig. Missfall i februari, inga ömma bröst men dock mkt mensvärk som jag inte hade sist. Känner mig trött också. Ska på tidigt ultraljud hos barnmorskegruppen. Gbg här med!
  • Päärlan
    crizziepalm skrev 2016-10-04 12:31:52 följande:

Får ni också stick och hugg i äggstockstrakten?

Jag fick det inatt. Helt galet va d. Vet inte om d ska vara så. Ej fått d innan.
  • Päärlan
    Fru89 skrev 2016-10-06 20:28:21 följande:

Ni som plussat, har ni fått tid för inskrivning redan, elller när tänker ni ringa bm?

Och om du fått en tid, i vilken vecka är du när du ska dit? (Många frågor vid första graviditeten)

Hej!

Ska dit nästa vecka då är jag i vecka 7. Ska på tidigt ultra ljud i vecka 9. :) du då
  • Päärlan
    Fru89 skrev 2016-10-06 21:08:03 följande:

Spännande. Jag tänkte ringa i morgon eller på måndag. Hur kommer det sig att du ska göra ul redan v9?

Ska göra ett tidigt. Fått missfall tidigare iår. Orkar inte gå runt o oroa om de finns ngt Elr inte där inne ...
  • Päärlan
    Biirna skrev 2016-10-07 10:04:54 följande:

I dag gick jag in i vecka 7.

Fick en blödning i onsdags och är jätte orolig att det är ett missfall på G. Det var ungefär som en mens blödning, det liksom skar i livmodern. Men har inte kommit något färskt blod sen dess.

Någon mer som haft det?

Haft det tidigare. Kolla om du får gå på något tidigt ultraljud. Det görs tidigast v 8. Man kan boka d hos privata BM.
  • Päärlan

Också hyfsat bra.. får se om de slår till snart eller inte .. v 7 imorgon. Endast haft växtvärk i Li modern.

Svar på tråden BF juni 2017