• Biirna

BF juni 2017

Jag har BF 1 juni enligt min beräkning. Ska på första besöket hos barnmorskan i morgon.

Var gravid i våras och fick tyvärr sent MA i slutet av maj i vecka 18. Hoppas på bättre tur denna gång, men man vågar knappt tro på att man är gravid även fast jag plussat på tre test.

• Biirna
    Eniis skrev 2016-09-23 09:53:45 följande:

Hej!

Jag plussade idag på bim-3. Andra barnet blir det (förhoppningsvis).

Känns jättekul och jätteläskigt

Lite olika datum på bf beroende på uträknare men 5-7/6 verkar det vara.

Bor i Uppsala. Nån mer?

Jag bor också i Uppsala.

Ska till barnmorskan på första besöket i morgon ?
  • Biirna
    Eniis skrev 2016-10-03 11:48:40 följande:

Jag med :) Vart går du? Jag ska till Svartbäcken

Jag valde liljeforstorg denna gång, de verkar väldigt bra. Var lite missnöjd med BM hjärtat förra gången jag var gravid. Blev inte tagen på allvar när jag inte mådde bra...
  • Biirna

I dag gick jag in i vecka 7.

Fick en blödning i onsdags och är jätte orolig att det är ett missfall på G. Det var ungefär som en mens blödning, det liksom skar i livmodern. Men har inte kommit något färskt blod sen dess.

Någon mer som haft det?

• Biirna

Dagen innan blödningen så fick jag en tid hos gyn nästa fredag för tidigt ultraljud så jag antar att jag kan vänta tills dess. Det är bara att man blir så orolig.

jag fick ett MA i maj i vecka 18 så man är väl lite extra känslig antar jag...

• Biirna
    LolloG skrev 2016-10-21 14:13:55 följande:

Förlåt om jag ställer en sån här fråga, men är det någon som fått ett missfall nån gång? Jag vet ju fortfarande inte om jag fått ett eller inte men jag har bara haft molande värk (inga hugg inte jätte ont) och haft det ett tag, jag mår fortfarande illa på mornar och duster på dagarna, har även börjat få halsbränna men min värk i brösten har avtagit, någon som vet om man kan ha molande värk och det andra efter att man fått ett missfall?

Hoppas självklart att det bara är en "vanlig blödning" men får inte veta förrän 31/10. Skulle verkligen uppskatta lite hjälp!

Vilken vecka är du i?
    Jag fick en större blödning i vecka 6, är nu i vecka 9(8+0).
    Jag var jätte rädd att jag fått ett missfall, jag hade skärande smärta under själva blödningen men inga kramper. veckan efter hade jag molvärk och kan fortfarande ha det till och från, har även haft små blödningar efter den stora blödningen.

Jag gjorde ett tidigt UL på gyn ca 1 vecka efter blödningen och då fick jag se det lilla hjärtat flimmra.
    Så det behöver inte betyda att du fått missfall!

Kontakta gyn eller privat gyn så du får göra ett tidigt UL!

Svar på tråden BF juni 2017